Mor for tredje gang Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Jeg er så bekymra. Har hatt vondt i magen siden fredag. Har vært til legen i dag. Fikk høre fosterlyd, og alt virket greit. Helt til legen skulle undersøke urinprøven. Da fant han blod i urin. Legen var usikker på hva det kunne være. Det første han tenkte på var nyrestein, men disse smertene skal visst være værre enn fødselssmerter, å det er de jo ikke. Fikk beskjed om å levere en ny urinprøve om 2-3 dager. Jeg klarer ikke å roe meg ned. Kan denne blod i urin være en begynnede blødning? Er det flere som har opplevd noe slikt. Jeg skal heldigvis på ordinær UL på onsdag.
coriander Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Jeg synes det kan høres ut som du beskriver uvi, blærekatarr. Symptomer er jo bla magesmerter, og blod i urin ( + leukocytter). Veldig vanlig hos gravide å ikke få "alle " symptomene" på blærekatarr f.eks svie ved vannlating osv ( har selv nettopp hatt en pencillinkur, fordi det tilfeldigvis ble merket blod, leukocytter osv i urin, ganske mye sådan...jeg merka ingenting selv....) Alle gravide med uvi, blærekatarr osv skal behandles med pencillin.
Gjest Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Jeg har hatt blod i urinen flere ganger i 2.trimester. Har tatt en pencelinkur for urinveisinfeksjon. Ble bra etter det, men har også hatt blod i urinen etter det. Har vært til UL, alt så bra ut der sa JM og hun sa også at det var ganske vanlig å blø litt og at de ofte ikke fant ut hvorfor. Men det at du har så tydelige magesmerter skal du ta alvorlig, særlig hvis du blør mye. Hvis smertene vedvarer og du må bruke flere bind om dagen samtidig med smerter så må du dra dra tilbake til legen eller ringe rett til sykehuset. Men hvis det er spor av blod i urinen og du ikke selv merker mye blod så tror jeg du kan ta det med ro. Jeg tror at hvis legen du var hos hadde hatt mistanke om at det var veldig alvorlig hadde du blitt sendt videre. Så hvis tilstanden ikke forverrer seg så holder det nok at du venter et par dager og leverer ny urinprøve. Hm, ja, jeg er jo ikke noen fagperson, men har nå i alle fall hatt plager med smerter og blod i urin. Men de smertene jeg hadde i magen var ikke verre enn før jeg blødde. Tror og håper alt er bra med deg Lykke til i allefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå