Ettervinterkommervår Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Er 37+2 i dag, altså knappe tre uker til termin... Har de siste dagene, innimellom og ikke regelmessig, hatt svake rier (er ganske sikker på at det ikke er kynnere, disse er litt vonde og sitter som et bånd nederst i magen). Slik jeg har forstått det er maserier alltid ineffektive? Lurer derfor på om dette er maserier eller modningsrier? Kroppen kan jo bruke laang tid på åpningsfasen, så lurer på om dette kan være at livmormunnen begynner å åpne seg...
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Heisann! Dette har jeg hatt i flere uker nå (3 dager til termin i dag) og jeg har fått beskjed av jordmor at dette er endel av modningsprosessen. Spesielt 2. gangsfødende kjenner dette godt. Jeg kjente dette sterkere for hver uke og nå for hver dag. Noen ganger kommer det regelmessig og øker litt (lurer meg så jeg tror det er igang), men så kan det gi seg helt alt ifra noen timer til dager.
Ettervinterkommervår Skrevet 26. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2009 Ok, trenger ikke å ha falske forhåpninger da i hvert fall Er 2. gangs jeg også..., selvom det er 9 år siden sist! Men det er jo kjekt hvis modningsprosessen er i gang, ved forrige fødsel hadde jeg 1 cm åpning da jeg kom inn på føden, og da hadde jeg hatt rier i 1 1/2 døgn... det tok ytterligere 12 timer før jeg hadde 3 cm åpning- gikk rimelig tregt altså... Denne gangen håper jeg det ser litt lystigere ut når vi kommer inn, at det i hvert fall er mer enn 3 cm...
Lykke X 4 Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Hvem vet hvordan disse riene er, det kan være masrier,men det kan også være modningsrier, og tegn på at fødsel er om ikke så lenge. Framtiden vil vise
Ettervinterkommervår Skrevet 26. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2009 Håper fødselen nærmer seg jeg da Men det er litt frustrerende å gå og kjenne på alle forandringer i kroppen, og ikke vite om det er det ene eller det andre... Slapper av og prøver å ikke tenke så mye over det, men så har man jo et håp innerst inne da- om at det ikke er så lenge til... Uansett håper jeg lillegutt lar vente på seg til helgen, for samboer har 30-årsdag på torsdag-så da skal vi ut og spise og fredag er det hele familien på middagsbesøk!
shabby Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 jeg er 37+5 idag (3.gangs), og har hatt en del harde kynner de siste ukene. Igår ble de litt annerledes. Mye hardere. Vondt nederst i magen og i ryggen. Akkurat sånn som når åpningsriene begynner. Da d var 4-5 min mellom disse riene, ringte vi føden og jeg fikk komme m en gang. Jeg ble undersøkt, og lagt på registrering. D var ikke antydning til åpning, og riene var altfor svake og kortvarige til at de kunne kalles rier. D var litt nedtur, for jeg var sikker på at d var noe på gang. Gikk m sånne masrier forrige gang også, i over en uke. Forskjellen nå var at de begynte å gjøre vondt, og skikkelig nedpress. jeg ser på dette som en del av modningsprosessen, så d er vel bare å smøre seg m litt tålmodighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå