Gå til innhold

JAA:D Testet positivt i dag:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får på babyverden at jeg er 4 uker og 4 dager på vei:D

Er første barnet vårt og gleder oss masse. Lurte på hvordan dere har gjort det med legetime? ringte dere med en gang dere fant ut at dere var gravide? Så det stod at første time er mellom 8 og 12 uke... Er litt lost på disse ukene hehe..men det er fra siste mens man regner og ikke fra unnfangelsen?

Mange spørsmål hehe men mye nytt;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse og velkommen inn hit!!

Eg ringte nesten med en gang til legen, fordi her er så utrulig lang ventetid. Så når eg skal er eg 8 veker.

En rekner tida fra første dag av siste mens ja :-)

Skrevet

Gratulerer:)

Skrevet

Skjønner deg veldig godt! Har akkurat sittet med de samme spørsmålene og har fortsatt en drøss med spm igjen!!! Jeg var i uke 4 og ringte legen etter at den 3.graviditetstesten var positiv. :o) Er nå i uke 5 og har fått time i uke 11. Legesekretæren sa at det var vanligst å ta den første kontrollen omkring uke 10-12.

Men det jeg lurer på er hva som bestemmer om man kontakter legen eller helsestasjonen (jordmor) for første kontroll? Det står flere steder at man skal kontakte en av dem, men er det vanligst å ta første kontroll hos lege for så å fortsette de neste hos jordmor?

Skrevet

jeg fikk svaaaak positiv på fredag med qr, å kryss på cb i går, jeg drar innom legen i morra med en gang de åpner, bare for å få en bekreftelse lissom, selv om jeg veit at de testen hjemme er like bra som de hos legen, men trenger lissom å høre det fra legen:) har ikke helt gått opp for oss ennå:)

Skrevet

Gratulerer så mye:):)

Jeg ventet med å ringe lege til jeg var i uke 10 og fikk time i uk 11 (mitt 3.barn). Med førstemann ringte jeg slik at jeg fikk første time i uke 9.

Det er fra siste mens man regner:) Det finnes terminkalkulator både her og på babyverden.no.

Kos dere med gravidteten:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...