Gullgutten09 Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Hei. Vi tenkte å dra til Sverige på "harryhandel" neste helg:-) Vi bor på Vestlandet, så vi skal ta det som en langhelg. Vi venter på tildeling av et barn fra Korea og må nå begynne å handle inn babyutstyr. Jeg har hørt at det er flere som har handlet barnevogn og annet babyutstyr i Sverige da det er billigere det. Er det noen som har noen råd og tips til meg? Vi var på Svinesund for ca 8 år siden, men da hadde vi ikke noe barn på vei så vi tenkte ikke på babyutstyr da, kun mat og drikke, he he. Vi tenkte oss egentlig bare rett over grensen til Sverige, men jeg vet ikke hvor hen vi kan få tak i utstyr. Jeg har sett meg ut Emmaljunga Duovogn, så kanskje jeg finner det i Sverige? Hvilket annet babyutstyr kan det lønne seg å kjøpe der?
gm&linnea Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Tror det meste lønner seg å kjøpe der. Har hørt at Happyland som ligger på grensa ved Svinesund skal være veldig bra. Jeg har svensk samboer, så vi er i Sverige stadig vekk, så vi kjøper jo en del der. Har bestilt bilstol, som vi sparer ca 1000 + valutasparingen. Så også en artikkel m at barneutstyr generelt er ca 10% billigere i Sverige. Så det kan nok lønne seg å shoppe en del når dere først tar den langturen
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Arvika er et ganske lite sted, men der har de Snøhvit og DER var vognene billige. Vi var sammen med et vennepar som kjøpte Emmaljunga Edge Duo, og Smart Duo'en var jo mye billigere enn i Norge, så jeg. Den har vi, selv om vi ikke kjøpte den der. Kjøpte kjempefin stelletopp Har også masse annet utstyr. Jeg ville ringt litt rundt på forhånd og forhørt meg om priser. Skriv "svenskehandel" på google, så finner du telefonnumre og steder der det er vanlig å handle.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Jeg bor i Halden, og er på svinesund stadig vekk! Har sjekka litt hvor man finner de billigste vognene i sverige, og har funnet ut at: Emmaljunga finner du bare på babyshoppen i strømstad. Om du kjører inn til strømstad sentrum. (15 min fra svinesund på ny E6) så finner du babyshop på venstre side. Det er en rett gate med en gang du kommer inn i byen der (haldenveien) med flere butikker på. Men så finner du også andre flotte og billige vogner på Happyland! Det er inne på selve svinesund. Når du kommer til den bitte lille rundkjøringen på svinesund så tar du til høyre. Lengst inn der (500 meter) finner du happyland på høyre side av veien! Der har de det største vogn utvalget, og god service! Jeg var der å kjøpte vogn i går faktisk. Veldig god kurs nå også! Jeg kjøpte vogn til 4995 sek, stellebak til 299 sek og en termoetersmokk til 79 sek. og til sammen betalte jeg 4437 nok.! Det finnes også en baby butikk på nordbysenteret. (det er nytt siden du var der for 8 år siden) Det er litt nedenfor svinesund. (5 min å kjøre) Den butikken heter babyproffsen, men den er dårlig synes jeg. Den har dårlig utvalg av vogner. dårlig service og skyhøye priser!!!
Gullgutten09 Skrevet 26. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2009 Tusen tusen takk alle 3 for kjempegode svar og mange flotte råd og tips!!!!! Nå ble jeg så glad da jeg så at noen hadde svaret meg :-) Da skal jeg notere ned hva dere har sagt slik at jeg husker det til helgens Sverige-tur:-) Igjen, takk så mye for hjelpen!!
*stine j-g-j *har født* Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Den butikken som hun over her nevnte (på vei inn til Strømstad) heter Kattis babyshop. Der koster Emmaljunga Duo Edge 7390 svenske kroner. Stelleveske følger med. De andre to butikkene som ble nevnt (happyland og babyproffsen) har visstnok ikke Emmaljunga i det hele tatt. God tur:)
Bøtteknott Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Vi kjøpte vogn på Happyland på Svinesund nå i påsken, og da fikk vi med stelleveske og parasol til vogna uten tillegg. Husker ikke nøyaktig hva den kostet, det var den kommende bestefar som betalte :-) Tror det kom på ca 5500 svenske kroner.. Vi hadde sett på akkurat samme vogn på Nordbysenteret og sparte nesten 1000,- på å kjøpe den på Svinesund! Og servicen var kjempegod, og de har alt av annet tenkelig utstyr. Gøy å gå og se på...
Snow78 Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Vi skal til Kattis Babyshop i Strømstad og kjøpe Emmaljunga vogn etterhvert. Prismessig så er City-vognen vi har sett på ca 1.000 billigere i Sverige enn på Rudo Barnevognhuset. Dog vil du få med mer ekstrautstyr om du kjøper i Sverige, så alt i alt vil du spare litt ekstra PS. Husk at 100 svenske kroner er 81 kr i NOK, slik at du tjener inn litt på det også God tur!
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Som sagt, jeg var i Arvika forrige helg og de har ALLE typer Emmaljunga til kjempebra priser. Butikken heter Snöhvit Ungt Mode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå