....mammatilto... :))) Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 bor i en tomannsbolig og har felles inngang, fikk beskjed om at vi måtte flytte vogna for den tok for stor plass, men at de kan ha skoene sine der ute er liksom greit da eller ?? Dessuten var det vi som hadde vogna der først. Litt vanskelig og tungvindt og bære vogna en etasje opp, og sette den ut blir ikke akutelt. De som bodde der før klagde alldri, bare de som bor der nå
Gjest Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Da klager dere på at de har skoene sine der, hehe... Fatter ikke at det finnes så mange tverre mennesker:(
....mammatilto... :))) Skrevet 26. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2009 Helt enig - hver gang det er noe så sender de opp dattera for selv så snakker de nesten ikke norsk.
Patetica fåkksi Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Bedre at de sender dattera enn at de kommer selv om dere ikke forstaar hverandre vel?
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 hvorfor allah allah? er de muslimer?
svirrehodet Skrevet 26. april 2009 #7 Skrevet 26. april 2009 jeg synes da at det er vanskeligere å gå over en vogn, enn over noen sko da... Dersom vogna sperrer inngangen skjønner jeg da det veldig godt..
Bomchicka Wah Wah Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 Det kommer vel ann på hvor gammel datteren er? Da jeg jobbet i skobutikk kom det ofte små barn på 5-6 år sammen med sine foreldre og ble tvunget frem til kassen for å være tolk. Det verste jeg var borti var ei jente på 7-8 år som sa moren ville ha pengene tilbake for et par sko jeg så de selv hadde klippet opp. Jeg sa de ikke kunne få pengene tilbake og jenta oversatte til moren sin, så snudde hun seg til meg og tittet ganske fortvilet på meg før hun sa at moren ville ha pengene tilbake ellers kom hun til å sende mannen og broren for å voldta meg og hele familien min.. Vet jo dette ikke representerer flertallet av de som bruker barna som tolk, men det er IKKE greit å bruke barna som tolk i voksenkonflikter, som f.eks nabofeider med barnevogner og sko i fellesgang.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 26. april 2009 #9 Skrevet 26. april 2009 du hører vel selv at denne kjerringa må være gal? alle som bruker barna som "tolk" er nok ikke det.
Bomchicka Wah Wah Skrevet 26. april 2009 #10 Skrevet 26. april 2009 Jeg skrev selv at jeg vet hun ikke representerer flertallet av de som bruker barna som tolk. Jeg skrev også at det UANSETT ikke er greit å bruke barn som tolk i en voksenkonflikt. Enten det inngår trusler eller bare en nabofeid om en barnevogn. Tror det kan være like fælt for barna som må tolke for foreldrene uansett, det er tross alt barna som må stå ansikt til ansikt med motparten - som atpåtil er voksen.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 26. april 2009 #11 Skrevet 26. april 2009 jeg veit, og jeg er enig i at barn bør slippe å være "budbringeren" i en voksenkonflikt. Men feks i andre kulturer/andre land, så gjør barna det de kan for å hjelpe familien sin, selv om de bare er barn. Også tror jeg foreldrene i blandt annet denne situasjonen du beskriver, ikke tenker på at barn bør skånes fra slikt.
Vipsenmamma Skrevet 26. april 2009 #12 Skrevet 26. april 2009 Noen sko tar vel ikke like mye plass som en barnevogn?
Den Blå Engel Skrevet 26. april 2009 #13 Skrevet 26. april 2009 "Allah Allah"? Hva er det for slags kommentar??? Latterliggjør du folk fordi de er muslimer? Eller går du automatisk ut i fra at utlendinger som ikke behersker norsk er muslimer? Den kommentarren var i beste fall barnslig, i verste fall rasistisk!
Supermamma;-) Skrevet 26. april 2009 #14 Skrevet 26. april 2009 For en grusom historie... Uansett etnisitet..
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 26. april 2009 #15 Skrevet 26. april 2009 Tenker også at mange plasser er det ikke lov å ha vogner å sykler, pga fri vei ved evt brann...da er d lettere å løpe over noen sko!
___ Skrevet 26. april 2009 #16 Skrevet 26. april 2009 Hvis dere bor i tomansbolig har dere velet reglemang å forholde dere til. Hvem eier dette inngangsarealet og hva skal det brukes til. Hvis dere ikke har noe regelverk bør dere bli enige om noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå