Gå til innhold

Fastlegebytte; hvor fort er den nye legen "operativ"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp byttet fastlege på nettet, og tror jeg bør bestille meg en time. Hvor fort er jeg registrert hos den nye legen? Ikke lyst til å gå til den gamle, hun er så lite sympatisk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal få en bekreftelse når overføringen er gjort fra Nav.. En sånn liten slipp.. Hos oss tok det ca en mnd eller noe.. , enda hun hadde masse ledig.. =)

Skrevet

Fra og med påfølgende mnd. Det betyr at registrere du deg for bytte i dag får legen din beskjed om at du er "hans" fra 1. mai.

Derimot kan du også gjøre som meg (hvis månedsskiftet ennå ikke har vert) At du ringer til legekontoret og sier du har byttet og at du ønsker time. Det gikk fint.

Skrevet

Det tar en mnd før du står på listene til den nye, men om du har byttet kan det hende de nye tar deg inn før. Det gjorde ihvertfall min når jeg byttet, hadde bare med lappen fra nav som viste at jeg har byttet.

Skrevet

OK, takk! Men tror ikke jeg orekr å vente på den slippen om den tar en hel måned å få den.. Ringer den nye legen og hører om jeg kan komme inn der jeg da- hun gamle er så nedlatende at jeg orker ikke en time til med henne.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er f.o.m 1 mai byttet gjelder. Jeg har forøvrig aldri venta på noe slipp fra nav.

Er det snakk om en hastetime ringer du dem i morgen og får en time, det bør ikke være noe problem

Skrevet

JEG FIKK LAPPEN I POSEN ETTER ET PAR DAGER, MEN DET STO AT SELVE BYTTET FRA EN LEGES LISTE TIL ANDRE TOK EN MND.

Opps ikke meninga og " rope " var borti capd lock.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...