Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Lurer på en ting, jeg gir flaske kun på kvelden og har hørt nå at jeg kan ta flaskene i oppvaskmaskinen? Tidligere har jeg vasket dem i zalovann for så å koke dem etterpå.. Hva gjør dere? jeg har fått et belegg inni flaskene som ikke går bort..
mamma_Christine Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 jeg har de i oppvaskmaskin på 70 grader. skal være minimum 60 grader
Frøken Freken Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Kommer litt an på alderen til barnet. De tre første månedene skal man koke, slik du gjør det - evt oppvaskemaskin først og så koke. Etter tre mnd kan man vaske plastdelene i oppvaskemaskin, men det anbefales å koke smokkene fortsatt. (Nok å gi dem et oppkok etter tre mnd alder.)
Frøken Freken Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Glemte å si at mange foretrekker å skylle flaskene i varmt vann etter de har vært i oppvaskemaskinen for å unngå at vaskemiddel eller glansemiddel henger igjen på flaska.
Lemonia Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Gutten vår er 5 måneder og jeg steriliserer flaskene fremdeles. Det er så raskt gjort uansett og jeg gidder ikke fylle oppvaskmaskinen med flasker.
Gjest Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Hvis mirakelprinsen din er over 3-4 mnd så holder det å vaske i oppvaskmaskinen som de andre sier her. Å flaskesmokkene ville jeg nok vasket for hånd å kokt/hatt i microsterilisator fortsatt. Jeg har alt bortsett fra smokkene i oppvaskmaskinen, men selv om snuppa er 4 mnd nå så har jeg alt i microsterilisator fremdeles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå