vimsesvimsen Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Hva trenger man får å sikre leiligheten for gutten vår på 7 mnd. Vil være litt føre var, før han begynner å krabbe!
Itsrejk Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Sikre alle vaskemidler! De er jo så nysgjerrige i den alderen, og utforsker alt med munnen... Stikkontakter bør sikres. Skap kan du jo vurdere... Hvor lette er de å åpne, er det noe farlig for babyen der inne - og er det noe du er redd for i skapene? Komfyrsikring er viktig, synes jeg. Trenger jo ikke det før babyen reiser seg opp, men det kan jo skje når som helst. Kjenner faktisk til en liten smått som skrudde på bryterne på komfyren (knapper og brytere er jo kjempespennende!) uten at noen la merke til det før familien dro ut, noe som resulterte i at leiligheten brant ned. Så akkurat komfyrsikring er noe jeg absolutt skal ha når min begynner å bevege seg rundt. Den gjør det jo også vanskelig for barnet å få lagt fingrene oppå ei varm plate, eller å få tak i håndtaket på kjelen du koker opp grønnsaksvannet i... Trapper er jo greit å sikre med trappegrinder. Planter bør man vel få sjekket. Ikke ideelt å ha giftige planter stående på gulvet lenger. Det var det jeg kom på i farta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå