Akkuratja Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Ble oppdaget mulig ma for 6 dager siden ved ul, skulle vente en uke, ta to hcg og så komme tilbake for sjekk, men iom jeg var 8+5 da dette skjedde har jeg insett at håpet var ute. De siste 4 dagene har jeg småblødd, mye gammelt og mørkt "slim", men i går begynte det å blø friskt rødt blod, ca i halv åtte tiden i går ettermiddag(fredag), rielignende smerter, kommet og gått i jevne tak. Utover lørdagen har blødninger økt, samme med smertene, og jeg tenkte at nå nærmer det seg slutten og det kommer ut. Har kommet veldig mye koagulert, men har ikke sett selve embryo (men pga store mengder blod kan d jo ha kommet uten at jeg har sett det). Siden halv ett i natt har det nærmest rent non stop, når jeg sitter på do er det ikke stopp, og jeg har blødd ut 1 pk bind siden da. Enda har jeg mer eller mindre sittet på toalettet siden halv ett. Jeg er kvalm og svimmel og fryser, men ikke feber. Noen som har opplevd dette, har hatt to sa tidligere, den ene var jeg like langt som nå, var jævlig vond, men på langt nær som denne og ikke så mye blod. Nå er de rielignende takene gått over til å være konstante kramper. Har ringt legevakt, kunne komme dit, men de mente d ikke var noe fare med å vente til utpå morgenkvisten. ( har ett barn til som jeg helst ikke vil vekke og skremme opp, så venter i det lengste pga hun) Dere som har gjennomgått ma/sa hvordan var deres opplevelse, blir betrygget hvis andre har hatt lignende utartelse av det..
Bomsedeisi Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Hei Utrolig trist, men det virker som om at du har mistet ja. Jeg har selv mistet i SA og da var det enormt mye blod, akkurat som du beskriver. Men jeg var bare 5 1/2 uke på vei. Siden du har vært på ul og alt ville jeg ha tatt kontakt med lege, det er greit å få ting sjekket, spesielt siden det var snakk om MA. Det er mulig du trenger en utskrapning eller noe. Lykke til
Thessa og Bebbis Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Hei! Kjempe trist å lese! Har vært igjennom en MA som endte akkurat slik. Jeg småblødde i mange dager, og blødde masse i 2 dager. Trodde alt hadde kommet ut, men så startet det å FOSSBLØ igjen. Blødde ut av doble nattbind, bukse, sko(?!) og alt jeg hadde på meg! I mitt tilfelle fikk jeg komme rett opp på Ullevål Sykehus. Og hos meg var ikke foster anlegget kommet ut engang. SÅ gudene vet hva jeg hadde blødd så mye for i alle de dagene. Hadde også rie lignende smerter. Helt forjævlig vondt! De hastet meg inn til en utskrapning, og etter dette hadde jeg ikke vondt eller blødde. Tok 1 mnd så var jeg gravid igjen! Så ikke gi opp! Du kan ikke ringe direkte til en kvinneklinikk eller lignende ved ditt lokale sykehus da? Lykke, lykke til!!!
Theagullet Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Hei, synd at det skulle ende slik da. Jeg var til ul i uke 8 og da var fosteret ikke i live lenger, gikk ca 3 uker uten at noe skjedde. Var tilbake og fikk tabeletter slik at det skulle komme ut. Om kveldenn den dagen fikk jeg rier og hele pakka, vannet gikk og det kom ut... Og etterpå begynte jeg å blø noe så helt for jævlig, trodde nesten at det kunne vært dødsfarlig, blødde ut en pakke store barnebleier på 4 timer, det var helt sinnsykt, nesten uvirkelig. Måtte inn og da var det noen "rester" som lå i klem oppi der som kan gjøre at man ikke stopper å blø før de er fjernet! Ganske dramatisk, men etter noen uker med tabeletter(for å slutte å blø) da jeg blødde i ca 4 måneder etter aborten, + jerntabeletter..så ble ting bra. Dette var i fjord høst og er nå litt over to måneder på vei igjen Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå