Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Er lærer men vurderer nå å begynne å jobbe i barnehage ( eller i en annen type jobb). Har arbeidet snart 7 år i skolen( dvs. 5 år + 2 fødselspermisjoner), og føler nå at jeg tror jeg vil prøve noe nytt. Føler at jeg ikke gjør jobben min godt nok, og jeg klarer ikke å slappe av når jeg har fri. Har stadig vekk arbeid som jeg må bruke kveldene mine på , mangler overskudd til mine fem barn ( i alderen 1-13 år). Er det noen lærere der ute som har sluttet i skolen og begynt i barnehage i stedet? Eller funnet seg en helt annen type jobb?
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Å være lærer er hektisk og travelt, og med den ressursmangelen som er i norsk skole i dag er det ikke bare bare... Man har alltid noe man skulle ha gjort/må få gjøre, men etter noen år i skolen har jeg lært meg å verne helgene i alle fall. Da rører jeg ikke noe som har med jobb å gjøre. Men tok tid før jeg fikk det til altså. Kunne ikke tenke meg å bytte jobb, men hadde det ikke vært for økonomiske forpliktelser, så hadde jeg mer enn gjerne jobbet redusert, slik at jeg fikk mere tid hjemme med Lillemor mens hun er lita... Lykke til med valget ditt, uansett hva du gjør.
blond Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Er du interessert i mer utdanning? Kan du søke om permisjon for å videreutdanne deg? Det er veldig viktig å trives i jobben sin, det går utover så mye om man ikke gjør det. Ønsker deg lykke til med det vanskelige valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå