Gå til innhold

Hvor tett for og være to tette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er eldste alder på barnet når lillesøsken blir født for og si det er to tette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at det ikke er noe regel for dette.

Men er ute etter og høre hva dere mener.

Selv mener jeg nok at grensen går ved 3 år.

HI

Skrevet

gutten min blir 3 år når den lille kommer, syns selv det er to tette;)

Skrevet

toppris: helt ærlig, det er ikke tett, det er ikke tett i det hele tatt

når det er under to år imellom de kan en regne de som tette. Har selv 14mnd mellom, synes det er noenlunde tett.

Skrevet

Enig, 3 år er ikke tett. Da rekker jo kroppen å legge graviditeten bak seg.

Får selv en til når eldste er 16 mnd, og angrer litt i grunnen. Gikk rett fra amming til å bli gravid, og kroppen min takler det ikke så bra. Er helt utslitt...

Skrevet

jeg har termin nå med tredjemann 4 dager før to årsdagen til andremann. Og da synes jeg de er tette. Dessuten kommer kanskje han her noen uker før, så blir jo akkurat under to år mellom de (rekner jeg med, jeg KREPERER om babyen ikke har kommet innen to årsdagen til snuppa mi, da betyr det at jeg er på overtid, og DET vil jeg ikke tenke på engang) :P

men om jeg hadde termin f.eks i slutten av sommeren, ville jeg også følt de var tett i alder. Kanskje frem mot to og et halvt år? nei, jeg vet ikke... et sted mellom to og tre år... (og selvsagt alt under to år ER jo tett mener nå jeg da) minste mi var jo bare litt over ett år når jeg ble gravid igjen, og for MEG og min kropp, var disse svangerskapene tette ja, men kan jo godt hende noen måtte mene at barna ikke blir tette. Men som sagt, svangerskapene var tette (for tette) for min kropp..

Skrevet

Dette er det jeg har hørt:

1 år og under: psaudotvillinger

1 - 2 år: tette

2 - 3 år: kan dele samme type interesser i oppveksten f. eks like kaptein Sabeltann samtidig

4 - 7: Største kan leke mye med minste og ta vare på denne. Forstår at den lille er liten og ikke kan forstå alt og er dermed mer overbærende.

8 og eldre: blir av eksperter regnet som at de vokser opp som enebarn (med tanke på søskenpåvirkning av personlighet).

Barn må være over 4 år før de virkelig forstår det med at de skal bli storesøsken. Mener også å ha lest et sted at det beste for en kvinnes kropp er om det går fire år mellom svangerskapene.

Det er litt under to og et halvt år mellom mine. Synes barna utvikler seg mye mellom to år og to og et halvt. Synes det virker mindre hektisk med en aldersforskjell på 2,5 enn på 2 år.

Skrevet

Jeg har 2 år og 3 mnd mellom mine, synes det er ganske tett aldersforskjell men mange har jo mye tettere da:)

Skrevet

Jeg synes ikke at man kan kalle barna for to tette hvis det er mer enn 2 år i mellom dem.

Skrevet

Jeg synes også 2 år er en ok grense å skille det på. Synes ikke nr 2 og 3 som er 2 år og 9 mnd mellom er så veldig tette, men synes de to eldste som er 23 mnd mellom er litt tette. Nå blir det 2 år og 2 mnd mellom nr 3 og 4 og synes vel egentlig det er litt tett det også, minstemann er jo fortsatt liten, men det er vel egentlig ikke tett.

Skrevet

Under 2 års forskjell mellom søsken kalles jo pseudotvillinger, der går grensen for å kalle de tette for min del. Har 1.5 år mellom mine og synes det er tett, men kjenner noen som har 11 mnd mellom sine og det er jo så tett som det omtrent går an å få to barn;)

Skrevet

En ting er to tette, men pseudotvillinger er søsken med under 2 års mellomrom. Det er et eget forum, og der står det litt om fenomenet.

Skrevet

Jeg får tett i tett :) Nummer 3 er ventet 1 1/2 mnd før nummer 1 blir 3 år. Det er tett... Er enig i at grensen går rundt to år for at det skal kalles tette.

Skrevet

""Pseudotvillinger

Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!

Vennlig hilsen jordmor Siri""

Det ER faktisk en regel på det, ikke bare egen synsing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...