Gå til innhold

mislykket igangsetting..ønsker ks neste gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

og håper å få det innvilget.

Ble lagt inn pga høyt blodtrykk og påfølgende igangsetting, fikk i tur og orden ballongkateter, 3 piller (som var maks) da startet noen ordentlige veer men skjedde ikke mer, tok etterhvert vannet...ingen reaksjon..åpnet seg ikke i det hele tatt, ble satt på drypp ,ingen åpning da heller, bare forferdelige veer som var nært sagt uutholdelige.

Etter en time på drypp begynner babyen i magen å reagere, blir stresset. Dryppet blir da tatt ut og vi fortsetter å vente..babyen er nå fortsatt stresset og tydelig sliten etter alt sammen. Ender til slutt med hastekeisersnitt. Hører med til historien at dette var 14 dager på overtid.

Ønsker IKKE en sånn fødsel til. Fikk heller ikke se babyen min før midnatt samme dag, ble født 18.30 og det var laaaange timer alene på postoperativ..

Så...før vi tenker på neste vil jeg høre med fastlegen min om vi ikke kan søke om planlagt ks neste gang.. Var overbevist om at det kom til å gå galt sist og var ikke langt unna heller. Er faktisk sånn at hvis det ikke er aktuelt å søke om ks, får vi kose oss med det barnet vi har..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det an å søke om ks??

Skrevet

Men vil ikke legen din anbefale å føde vaginalt??

Vet ikke om jeg hadde taklet et sånt møte....??

Skrevet

ja gjør han det så er det kroken på døra her iallefall :)

Skrevet

Du kan jo evt bytte lege (høre med andre leger)

Jeg har det litt på samme måte som deg... kroken på døren.

MEN jeg syns det var så JÆV... vondt å få satt epiduralen :-(

Vet ikke om jeg tørr det heller...

Skrevet

har en VELDIG grei lege så håper og tror at han er med på å søke..

og er enig i at epidural er vondt..spesielt når de bommer....

men er det epiduralen det står på og jeg får ks (men da er det vel spinal..) er det no problem...

orker bare ikke en fødsel til der jeg er livredd for at noe skal gå galt..

Skrevet

Hei på deg..

Først og fremst , jeg føler med deg!! Var igjennom omtrent det samme selv... Og endte med hastesnitt i siste liten...

Med nr to , krevde jeg rett og slett keisersnitt. Måtte ha en sammtale med overlegen på kvinne klinikken, men det var ikke noe problem.

Ho var helt enig , og det tror jeg nok di vill vere i ditt tilfelle også..

Nå skal jeg ha mitt 3 keisersnitt den 1 oktober, og nå får jeg jo ikke "lov" å føde vaginalt..' Helt greit for meg ;)

Ved planlagt keisersnitt får man spinal , og jeg merket det iallefall ikke i det heletatt. Var bare veldig kaldt..

Poenget er at ingen kan "tvinge" deg til å føde vaginalt, man må bare stå på sitt. Så er det legene som må gi seg i alle tilfeller. Men man kan ikke søke om keisersnitt før man faktisk er gravid tror jeg ...

Lykke til , det går nok bra ;)

Skrevet

takk for støtten :)

Høres sikkert pysete ut, men skal jeg gå gjennom et nytt svangerskap og grue meg til fødselen og omtrent ha dødsangst med tanke på det fra dag en, ja da tror jeg det er bedre å la være for alle patrer.... men håper..at jeg som deg kan få innvilget planlagt ks neste gang ! Lykke til med ditt tredje :)

Skrevet

Vil tro du har en "legitim" grunn til å få innvilget ks neste gang. Snakk med legen så slipper du å uroe deg. Vil tro legen forstår deg godt etter en slik opplevelse. Har hørt dårligere grunner for å få innviglet ks.

Skrevet

Jeg hadde et hastesnitt sist er vi nesten mistet gutten vår, og det var ingen god opplevelse. Fastlegen er ikke den som sender inn søknad, men du må ta kontakt med fødested til samtale. Insisterer du nok vil du på psykisk grunnlag sikkert få innvilget et ks, men du kan oppleve at du endrer mening. Vi var en stor gruppe som gikk til samtale hos en fantastisk jordmor på haukeland, etter individulle samtar, og vi hadde alle valget mellom ks og vaginal fødsel pga tidligere fødsler som var dramatiske og to var inne med angst. I løpet av den tiden tror jeg med unntak av en har født/skal føde vaginalg, så bearbeiding av prosessen er viktig.

Jeg skal prøve vaginalt om jeg får lov og om det er forsvarlig med tvillingene, men sjansen er stor for at det går til hastesnitt. For min del har jeg slått meg til ro med det. Denne gangen vet jeg både hva igangsetting er og ks, og det viktigeste er at barnet er friskt.

Skrevet

Det er fastlegen som søker om timen hos sykehuset ...

Det er det iallefall i Fredrikstad. Det har min gjort begge gangene..

Skrevet

fikk du bare 3 piller?????

eg ble satt i gang og eg fikk 3 piller tirsdag,og tidelig neste morning fikk eg 2 på en gang og 2 til 6 timer etter...

det funket ikke me enkle doser på meg heller og skjedde ingenting på første doble dosen men 10 min etter andre doble dose fikk eg rier og d tok 8 og halv time til hun var ute...

Skrevet

Jeg fikk ks i Fredrikstad og det gikk ikke gjennom fastlegen. Ta kontakt med fødeavdelingen og hør hvem du skal snakke med. Så setter de nok opp en time til deg.

Skrevet

Ei jeg kjenner fikk igangsatt nummer en pga overtid..Bla lang og slitsom fødsel, men gikk bra og var vel aldri noe "fare" for baby..Men iallefall traumatisk nok at hun ventet i 6 år og grudde seg veldig til fødsel nummer to....Hun rakk så vidt å komme til sykehuset (noen dager FØR termin faktisk) før ungen var ute...Hun var virkelig glad for å få oppleve en slik fødsel og for at hun valgte (?.....) å føde naturlig..Tror at om man vår innvilget KS i slik etilfeller hvor bare mødren er "blitt skremt" pga varighet f.eks,- så innvilger de ikke KS på samme måte som ved f.eks lavtliggende morkake eller smalt bekken....Da få rman KS i GOD tid før terming for å rekke det før evt fødsel setter i gagng..Om man "bare ble redd" så får man time gjerne rundt termindato så det er en mulighet for a tføsel starter naturlig men selvsagt også den at ungen skal få ligge lengst mulig i magen til mamma.....

Har ikk enoe "bev is" for at det er slik, men virker sånn......

Ikke noe svar til HI altså, men bare litt tanker fra meg..

Lykke til neste gang..Men det blir kanskje en stundt til

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Jeg fikk ks ved å snakke med en embla-jordmor på Ahus sist gang. Slapp å snakke med lege også.

Er idag veldig takknemlig for at jeg slapp å forklare meg opp og ned i mente for hva jeg vil gjøre med MIN KROPP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...