Gå til innhold

jeg lager aldri stek.... så et spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal en oksestek stå i ovnen på 125 grader. Sånn ca? Vi får gjester kl 16.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor mange kg er den?

Skrevet

Du må ha steketermometer, mor..... :D

stekte på søndag og da måtte den stå 3 timer omtrent...

Skrevet

Ja har jo termometer da hehehehe var mere sånn ca når jeg måtte sette den inn ovnen:)

Skrevet

Sett i et termometer og ta den ut når den er 75 grader

Skrevet

På så lav varme kan du bare sette den inn i ovnen under folie fra morgenen av også står den og godkjør seg til en time før du får besøk. Den blir bare mør og god av å stå lenge. :)

Jeg har nemlig gått i lære hos svigermor på langsteking av kjøtt og det blir sååååå mørt og godt! Også så enkelt!

Skrevet

jeg er så dårlig på sånt. Hvor svak varme og ca hvor lang tid. Maten kan jo ikke bli ferdig hverken flere tmer før eller etter at gjestene mine kommer:)

Skrevet

I teorien så kan du brune steka i en panne og så sette den i leirgryte (evt form og folie over) på den temperaturen du vil ha som kjernetemperatur. Da kan den så "så lenge som helst" fordi den blir aldri varmere enn det du skal ha som kjernetemperatur. Er du med? Mør og god blir den også....

Skrevet

Da har jeg fulgt rådet ditt kakemonstermosedamen:) Den har stått i en time nå og gud det lukter godt her i huset:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...