Gå til innhold

Har noen her tatt en kjønnsleppereduksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan dele sine erfaringer med meg? Evt. om noen vet om det er mulig å få dekket noe/alt av kostnadene? Og hvor dere har gjort dette kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare kosmetisk?

Skrevet

vet ikke om noen som har gjort det, men er med og dytter!

Skrevet

Hva mener du med kosmetisk? Hehe :) Jeg tenker på en operasjon :) Takk for dyttehjelp ;)

HI

Skrevet

Hva jeg mener med kosmetisk?

Er det bare på grunn av utseende du ønsker å gjøre det?

Da får du nok ikke støtte.

Skrevet

Å ja :) Er ikke så flink med slike ord..

De indre kjønnsleppene henger ca. 2 1/2 cm. utenfor de ytre, og det gjør vondt med trange klær og noen typer undertøy.. De er også sjenerende. Tør ikke å gå med bikinitruse for det er en stor klump mellom bena mine da. Og er veldig redd for å være intim med folk.. Er bare 21 år, så synes det er litt dumt hvis jeg skal gå å være plaget med dette i mange år. Og regner med det ikke er noe som går over. Min mor har samme problemet, og hun har fortalt meg at hun alltid har sett på det som et problem, og det har alltid vært sjenerende for henne. Så tenker at hvis jeg skal gjøre noe, så vil jeg få det gjort så fort som mulig. Men er også veldig skeptisk til operasjoner på kroppen i det hele tatt, så vil gjerne høre folks erfaringer.

Men du, anonym 21:32, mener jeg ikke får støtte da?

Skrevet

Kan godt hende du får støtte siden det plager deg både fysisk og psykisk.

Skrevet

Anonym 21:50, er meg, HI forresten :)

Skrevet

ville ha undersøkt litt rundt... hva med å snakke med legen din? slik du forteller hvordan det er for deg ser jeg ingen problemer med at du skal få det... kjenenr ingen som har fått det men... kan forstå det...

Skrevet

Ja, jeg sjekker litt opp på internett nå. Har faktisk vært hos lege, og ble henvist til gynekolog, som sa henviste meg videre til et annet sted. Jeg husker ikke helt hva det andre stedet var, men de skulle i alle fall der se på stellet nedentil og se om det var noe jeg burde vurdere.

Selv sa gynkologen at jeg så normal ut, og det tenker jeg forsovet at jeg kanskje gjør i hans øyne og, men han var jo faktisk så usikker at han henviste meg videre. Kom meg aldri til det stedet, for jeg avbestilte timen da jeg fant ut at jeg var gravid.

Tenkte at dette ikke var noe å gjøre med nå under graviditeten uansett.. Men nå er jeg snart ferdig med svangerskapet, og har lyst å sjekke opp i om det er noe lurt å gjøre dette inngrepet eller ikke. Regner med det ikke er så mange andre som sitter med indre kjønnslepper ca. 2 1/2 cm. utenfor de ytre, som kan strekkes til godt over 5-6 cm? Så det er vel ikke så normalt egentlig?

HI

Skrevet

dytter litt for meg selv her

HI

Skrevet

ei jeg kjenner har slike store lepper, desverre så husker jeg at vi andre reagerte jo litt på det... hadde aldri sett slikt før... (når vi var yngre og dusjet sammen) men,... vet jo nå at ingen er like osv,,, men så lenge det hemmer deg så syns jeg de skal ta hensyn til det...

lykke til:)

Skrevet

Mine gjør også det... Har tenkt mye på det og har slitt en del med det (psykisk) før iforhold til gutter/nå menn og feks oralsex ol.

Men jeg møtte mannen som jeg nå har ett barn med og han elsker "musa" mi og han synes den er den deiligste han har noen gang sett... Sier han... Og jeg tror han! :)

Vi er visst alle forskjellige og jeg har missunt de som har hatt liten "søt mus" siden jeg ikke kan gå i bikini uten at det vises jeg heller.

Men jeg heldigvis er det slik at finner man en mann som elsker en... Så elsker han hele deg! Og han ELSKER deg! :)

Vær trygg på at du er vakker og deilig som du er, tror jeg, så er det ingen som merker noen forskjell! Vær stolt! :)

Vi er vakre...

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, anonym 23:31, og jeg synes det er veldig bra du har funnet en som elsker hele deg :)

Jeg hadde selv fast kjæreste i over 3 år, og han sa også at han elsket hele meg, inkludert nedentil. Han sa det ikke gjorde noe, men jeg klarte aldri å slappe skikkelig av likevel. Klarte ikke å sprade rundt naken i nærheten av ham, og heller ikke oralsex. Det gikk dermed utover sexlivet også. Og jeg ville aldri være med i svømmehall pga. det lett vises da.. Det går rett og slett utover dagliglivet mitt.

Traff en herlig kar for en liten stund siden som jeg virkelig falt for. Vet han likte meg også veldig godt, men jeg brøt helt med ham for jeg visste at jeg en gang måtte kle av meg for ham. At vi skulle ha sex..

Så jeg er veldig glad for at du klarer deg bra, men jeg må helt ærlig si at jeg tror ikke dette er noe som går over for meg.

Men ja, du har helt rett i at vi er vakre slik vi er. Jeg vil bare så gjerne føle meg vel i tillegg :)

Skrevet

HI 10:33 :) Glemmer det hele tiden :/

Skrevet

Jeg hadde en kjønnslepperedukjson for 5 år siden. Det er det beste jeg noen gang har gjort for meg selv. Sex ble mye bedre (før dette var det vondt, etter ble det godt) Det kostet den gang da 14000 på volvat og kirurgen så på underlivet mitt i max 15 sekunder. Hadde aldri giddet å gå runden om det offentlige og en masse mennesker som skal se og mene noe om mitt underliv. Det tok en halvtime og var litt ubehagelig dagen etter, men ikke værre en at jeg var på jobb.

Jeg signerer med nick.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Var et slikt svar jeg håper å få fra noen :) Nesten som et klarsignal.. Hehe :)

Setter pris på hvis noen har dårlige erfaringer de vil dele også, men så lenge noen har fått det bedre etter en slik operasjon, vil jeg nesten si at det vil holde for meg.

HI

Skrevet

Jeg har gjort det :)

HAr tidligere svart på et slikt innlegg på sexdebatten, så dere kan lese om mine eraringer der :)

Skrevet

Du tok en slik operasjon i Trondheim for 3 år siden? Flott med flere positive svar :) Takk for det!

HI

Skrevet

Hei, jeg begynte å tenke på det allerede da jeg var 18, men turte ikke. Så giftet jeg meg da jeg var 21, han gikk da jeg var 24. Den sommern tok jeg mot til meg og tok operasjon. Det gikk kjempefint, ikke vondt og veldig profesjonellt, det var på volvat og jeg måtte til en liten konsultasjon før. Det var en mann som opererte men han tok ikke engang på kjønnsleppene mine, bare tittet raskt. Etter operasjonen kunne jeg for første gang barbere vekk alle hår (ville ha det til å dekke over før, for det var så flaut å gå naken eller være i offentlige dusjer), Nå kan jeg ha sex uten å være flau når lyset er på. Nå trenger man ikke å holde kjønnsleppene til side når man putter inn penis, hvis dette ble glemt før så ble det kjempevondt. Nå sprader jeg naken rundt her hjemme, akkurat som hun over skriver. Nå er jeg 34 og har ny mann, han vet ikke engang at jeg har tatt av litt der nede (ingen arr). Husker ikke hvor mye jeg betalte, men det var som en litt dyr ferie. Kjempe glad at jeg turde.

Hilsen NN

Skrevet

Hei HI!

Har akkurat samme problem selv. Men den ene er mye større enn den andre!

Har vært til lege siden jeg ofte er plaget, har ikke syklet på 4 år, vondt å ha sex(blir nesten gnagsår!), stramme klær er forferdelig, og hovner lett opp!

Snakket med legen om dette i vinter og hun sa at hun kunne henvise meg til gynokolog, og at jeg sikkert fikk operert dette. Det skal iKke koste meg noe. MEN, hun sa også at jeg burde være ferdig med å få barn først! Så jeg har satt det på hold.

Men nå skal jeg bestille ny time denne uken, da jeg er så plaget at det går utover det meste!!

Dere som har større indre kjønnslepper, er dere plaget med ofte soppinfeksjone, mye utflod osv??

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på de som sier at man bør ha fått barn først. Har fått 3 barn etter at jeg fikk kuttet og snurpet litt, og det ser like bra ut der nede. Jeg fikk dekket det, men det tok lang tid og jeg tror ikke jeg hadde giddet å gå igjennom den prosessen om igjen.

Skrevet

Så flott med mange positive svar :D Er veldig glad for at dere gidder å ta dere tid til å svare på dette innlegget.

Jeg er plaget med en del utflod. Jeg kan ikke gå en dag uten truseinnlegg, og dette må byttes hele dagen. Har heldigvis aldri hatt soppinfeksjon.

Hva var det som tok lang tid, anonym 15:37? :)

HI

Skrevet

Jeg har aldri vært plaget, men føler uansett at de indre leppene ble mindre av en eller annen grunn, etter fødsel..!? Kanskje det er derfor noen får beskjed om å vente. Hele kjønnsorganet forandrer seg jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...