Gå til innhold

noen her som vurderer modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjenner dere noen som har tatt det, hørt noe etc?

vurderer det selv:) er vel fra uke 35 eller noe slikt man begynner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei;) jeg har tatt det med begge mine gutter... har ikke født noe før, gikk en uke over med nummer 2, da begynnte jeg i uke 34, men jeg har vært veldig moden og hatt raske fødsler og ikke sydd... kommer til å gjøre det samme denne gangen enda jeg skal bli statt igang pga styrtfødsel sist med store blødninger.. da er jeg ihvertfall mere moden når jeg blir satt igang...;)

Skrevet

Jeg tok det sist gang - da gikk jeg 5 dager over men fødselen gikk ganske fort (men det var intenst - hadde kun lystgass og akupunkur)

med første mann gikk jeg 10 dager over..kommer til å prøve modningsakupunktur denne gangen også..så lurer på hvordan det går denne gangen med antall dager over tiden :)

Skrevet

Nei! Det var borkasta penger det.

Gikk 2 uker over tiden og fødselen tok 24 timer... Hjalp meg ikke det spor.

Skrevet

Venninna mi tok det med sin 1., og hun anbefalter meg det også. Tenker at alternativt er en mulighet å prøve bare for å ha prøvd hvertfall, men er vel fordi jeg har stor tro på det;-D Hvis man kan klare å fokusere på pust, tanker og alternativt under fødselen må det være helt suverent, men man vet jo aldri hvordan en fødsel vil bli, og for tidlig vil jeg ikke føde, men da har det vel ingen sammenheng med det da. Er vel bare at livmora blir forberedt på fødselen, og er mer elastisk???

Skrevet

JA, jeg skal ta modningsakupunkur denne gangen, slik ved vår første fødsel. Vannet gikk kl 23, inne på sykehuset kl 10.30, barnet var ute kl 16.30.

Jeg må kanskje gjøre noen av dere oppmerksom på en ting; denne akupunkturen har ingen ting med at fødselen skal starte raskere eller på termin, denne akupunkturformen(behandlingen) kan være med på å korte ned fødselen(dvs fra vannet går til babyen er ute)!!!!

Jordmoren som jeg går til her i Sandefjord(hun jobber på sykehuset i Tønsberg) utfører denne type akupunktur. Det er ikke så mange som kan slik akupunktur her i distriktet. Om du er intressert i å komme i kontakt med henne, så send meg en personlig melding, så skal jeg videre formidle hennes navn og tlf.nr.

Hun starter opp med akupunktur når du ca er i uke 37, men man kan sikkert starte opp med det senere enn det også.

Se info om modningsakupunktur på denne nettsiden; http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/modningsakupunktur_noe_for_alle_gravide

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...