Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Jeg har bakt suksessterte i dag til et selskap i morgen. Mandelbunnen er fin, akkurat som den skal. Men den gule kremen ser mer ut til å bli tykk, gul saus... Hadde jeg skulle servere den hjemme kunne jeg kanskje ha prøvd å la den stå litt i fryseren før servering, men jeg skal ha den med meg, og det er ikke mulighet for nedkjøling før servering... Orker ikke lage en ny heller........... Sukk....... Men den skal stå i kjøleskapet i natt da, så får jeg se om den har blitt litt stivere i morgen.
Ingen_nick_ledig Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Er en stund siden jeg laget suksessterte, men jeg synes å huske at kremen var litt som tykk saus når denne akkurat var laget... Det jeg gjør er at jeg tar ringen fra kakeformen og setter rundt kaken oppå kakefatet før jeg heller kremen (evt sausen, he he) på... Så setter jeg den i kjøleskapet, og fjerner ikke ringen før den har stivnet. Jeg løsner den først med en kniv langs kanten. På denne måten unngår jeg at halvparten av kremen ender opp rundt kaken, i stedet for oppå... :-)
♥♥♥ Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 det var smart tips å helle den gule kremen i kakeformen. har bakt suksessterte i dag, og det er mer krem på fatet enn på kaka...
Meg og bøllegutta!! Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Det er vel sånn den skal være........ som tykk gul saus så heller du den på nøttebunnen mens den står i forma, setter hele forma i kjøleskapet noen timer og vips så er alt stivnet i riktig fassong : )) Kaka er forresten utrolig god da : ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå