Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 ok hva kan jeg spise og ikke? er ikke gravid men jeg skal ha med meg 2 barn hva anbefaler dere?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Huff... Ville ikke reist til Tyrkia...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 hvorfor ikke det????? skal med et selskap da, charter
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Vi er ofte i Tyrkia, med barn. Har aldri blitt matforgiftet, går du på resturant på de vanlige turiststedene er du trygg. Vi pleier å ta med en kjølebag med "norsk" pålegg som vi liker. Ost, saltpølse, syltetøy, smør, nugatti m.m. Så kjøper vi bare brød der nede, så kan man spise frokost, lunch når man selv vil. Veldig greit å ha med favorittpålegget til ungene, ofte er de vanskelige å få i mat når det er så varmt. Da er det deilig å sitte på rommet med aircondition og spise ei skive.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 Jeg hadde heller ikke reist til tyrkia med to små barn...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 takker, jeg gleder meg masse til turen. hvor har dere vært?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Har vært i Alanya fire ganger, prøvd Kypros, Kreta, Spania og Rhodos. Men trives best i Tyrkia, mye rimelig å shoppe der Reiser alltid ned med nesten tomme kofferter, ungene får handle de klærne de vil. Hyggelige mennesker, men kan være litt stressende med selgerne på Bazaren. Må bare lukke ørene og gå videre. Hvor er det dere skal? Er hotellet bestillt? Hvis ikke vil jeg anbefale Sun Park Beach, rett ved stranda. Fine basseng og 15 å gå til Bazaren. Vil dere ha det litt roligere er Blue Village Pacha Bay et flott alternativ. Når er det dere skal dra?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #8 Skrevet 25. april 2009 me skal til alaniya, blue club dem eller noe trur jeg. vi drar 17 mai, noen tips til oss?
ana baroma Skrevet 25. april 2009 #9 Skrevet 25. april 2009 Jeg reiser til Tyrkia 3-4 ganger i året, og har med vesla som er 2 år til sommern. Vi har aldri blitt syke! Vær nøye med å drikke vann fra flaske, ikke fordi vannet i krana er skittent, men det er andre bakterier der. Vask grønnsaker og slikt godt, evt skrell dem. Pass på at du smører ungene godt, ha gjerne med solkrem hjemmefra! Antibac-servietter er en fin ting:) Ha med evt barnegrøt/mme o.l. om ungene trenger det enda. Det som er der nede er dyrt og mye sukker i ofte. Men neon butikker har ferdigblanda NAN i halvliterpakker. Nyt livet og kos dere!! Spør gjerne om det er noe, jeg vet mye om Tyrkia etterhvert:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #10 Skrevet 25. april 2009 takker, barna er snart 5 og 7 år. vi pleier å drikke vannet på flasker, og brus, er det noen mat vi evt bør holde oss unna? er det dyrt med klær, smykker, mat osv der? skal kjøpe antibac servitter det var lurt. takker masse igjen for svar
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #11 Skrevet 25. april 2009 Er du god på å prute, kan du gjøre gode handler. Men er blitt mye dyrere i Tyrkia de siste årene. Klærne er bare "fake" merker, men kvaliteten er veldig bra. Så vi handler alltid mye klær. Gull og skinn er også en god del billigere, men ikke la deg lure til å handle i første og beste butikk. Selgerne er flinke til å se hvem som nettopp er kommet (bleike) og som ser forvirret ut. Ville i tillegg til pålegg tatt med den saften ungene liker, vannet smaker litt anderledes der nede. Og det kan være vanskelig å få unger til å drikke nok. Vi har alltid spist det vi har hatt lyst på, men spiser bare på resturanter. Har ikke prøvd "lokale kebabsjapper" Hvilken by skal dere til?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #12 Skrevet 26. april 2009 TIL ANONYM 22:37 igår: Du skriver dere pleier å ta med pålegg fra Norge. Hvordan gjør dere det? Legger dere det bare ned i kofferten? Jeg trodde det var forbudt å ta med matvarer til andre land :/
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #13 Skrevet 26. april 2009 Tar det i en kjølebag, med kjølelementer. En som ikke er så stor, også greit å ha med på stranda under ferien. Har både sendt den som den er og lagt den i en koffert, har aldri vært noe problem. Tror det bare er planter og frø man ikke har lov til å ta med, en gang sendte de (flyplassen) den som spesialbagasje så ikke noe skulle gå i stykker da jeg sa hva det var.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #15 Skrevet 26. april 2009 Har også vært mange ganger i Alanya uten å ha blitt syk av maten, reiser med barn. De storkoser seg med bading og is spising. Mye spennede og se på, vært i badeland og på båtturer.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #16 Skrevet 26. april 2009 takk nå ser jeg fram til turen igjen. bare 21 dager igjen nå
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #17 Skrevet 26. april 2009 Jeg og barna har vært flere ganger i Tyrkia, og vi har aldri blitt syke av maten der.Tyrkia har utrolig mye god mat.Fisk og sjømat er dyrt.Husk å spørre om kg pris før dere bestiller dette. Drikker vann fra flasker eller koker det først.Ikke noe fare å pusse tenner i vannet fra kranene.Får mange steder kjøpt små flasker med mineralvann med forskjellig smak. Disse regulerer også magen og er ett godt alternativ til brus. Ta med deg Idoform og Imodium i tilfelle noen skulle være uheldig å få diare. Evnt ta kontakt med lege. Apotekene der har også lange åpningstider, og bra utvalg av medisiner. Ja selgerene kan være veldig plagsomme de første dagene, men ta KUN ett raskt blikk inn i butikkene. Å se deretter ned. Som nevnt i andre innlegg er det mye fake klær å få kjøpt. Men man ser faktisk ikke forskjell og kvalitetet kan være bra. Men husk str er små, beregn at man må gå opp ett par str i forhold til hva du bruker her hjemme. Hm ble langt dette. Kan være at myggen er kommet der nå, og myggstikkene klør mye mere enn dem vi får her hjemme. Alovera er fint å smøre dem med.Også fint mot solbrent hud.
ana baroma Skrevet 26. april 2009 #18 Skrevet 26. april 2009 Vi pleier å handle skikkelige merker der nede, og holder oss langt unna svarte Adidasjakker med svære logoer i gull. Istedet handler vi skikkelige merker på vanlige butikker. De er ofte mye billigere enn her hjemme. Kjøper for eks sko til ungene, men også her betaler vi heller noen lire ekstra og kjøper ordentlige saker. Skal du handle i basarene, er en pekepinn å ikke betale mer enn 60% av prisen de foreslår. Hørte det senest på radioen i dag, i et reiseprogram, fra Tyrkia. Rett utenfor Alanya, i Oba, ligger det et fint kjøpesenter som heter Alanyum, her er det et par fine barnetøybutikker + sportsklærbutikk blant annet. Ta dolmusen (minibuss) til Alanyum eller Metro, lett å finne. Gull er billig, men husk å finn en skikkelig gullsmed, så slipper dfu å bli lurt. Guidene kan sikkert hjelpe deg. Jeg spiser mat overalt, men den beste maten får jeg der det er mange tyrkere. Red tower går for å være en bra restaurant. Gå gjerne på marked, om ikke annet så for å kjenne på stemingen. Her går husmora og handler inn frukt og grønt, vaskemidler, ost osv. De selger fakeklær her også, og ligger gjerne litt lavere i pris enn i basarene. Skal du kjøpe med en grei tyrkisk vin, så er Angora den beste av de tyrkiske, og den er ofte på tilbud rundt omkring. Tyrkerne er vennlige, og det er lite kriminalitet, men å gjøre en god handel som innebærer litt lureri - det er "lov". Så avtal pris på taxi o.l. Ta med solkrem hjemmefra, det er noe varierende hva man får tak i der nede. God tur!!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #19 Skrevet 26. april 2009 Jeg hadde alltid sagt aldri Tyrkia,men dro i fjor høst m.Nazar.Stort flott annlegg m.all inclusive.Vi spiste faktisk bare der hele uken,ingen av oss merket noen ting i magen (2 voksne og 2 barn,5 og 8 år)Vi hadde også 2 vennepar som var der uken før oss,de holdt seg også friske. Men i 2 uker etter jeg kom hjem følte jeg meg dårlig,kvalm og løs i magen,men skjønte plutselig en dag på jobb"hallo jeg er jo gravid"kjempeglad for at ikke ferien ble ødelagt m.kvalme,for lå stort sett rett ut i 6 uker etter vi kom hjem.Det gikk heldigvis over,og snart er lille gullet her hos oss.Ps.vi spiste absolutt alt vi hadde lyst på,på noen enorme buffeer.God Tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå