Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om guttenavnet Joel? Er ganske så vanlig i Sverige, men ikke i Norge har jeg skjønt... Vi liker det godt begge to, men samboer er redd alle vil tro det er et amerikansk navn og uttale det på engelsk?! Litt tåpelig spør du meg, men for meg er det jo et helt allminnelig svensk guttenavn :-) Ville dere trodd det var et engelsk/amerikansk navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenkte med en gang den engelske versjonen, var det jeg leste når jeg leste de;)

Skrevet

Joel er fint, men så er jeg svensk også :)

Skrevet

Ja sant det er fint? Men da den svenska versjonen selvfølgelig.... Blir kanskje litt dumt om gutten altid må "forklare" navnet sitt - eller så går det helt greit, jeg har en kampanje gående nå :-)

Skrevet

Jeg ante ikke at navnet var vanlig i Sverige og tenkte automatisk på den engelske uttalen. Bor i England så er kanskje ikke så merkelig det, men hvordan uttaler man navnet i Sverige da?

Skrevet

Jo (som i Jonas) - el (som Elsa). Med betoning på Jo :-)

Skrevet

Ikke vant til å uttale navnet på den måten så måtte si det noen ganger for meg selv nå.. Jeg må si at jo mer jeg sier navnet med svensk uttale jo mer liker jeg det :)

Skrevet

Kjempefint navn! Kjenner to som heter det, ikke noe problem med uttalen der.. Ikke at de sier den engelse uttalen hvertfall, heller at noen få har sagt Jol, for de av en merkelig grunn at e-en er stum..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...