Gå til innhold

Øyebetennelse- nødvendig med lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

guttungen har fått øyebetennelse og jeg lurer på om jeg må ta han med til legen eller om det finnes reseptfrie salver/ øyedråper man kan kjøpe på apoteket...noen som vet og ev. hvilke produkter som er bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt prøve med kokt vann først (avkjølt vel og merke ;-)). Tørk av øyet med dette mange ganger for dagen fra ytterst på øyet og inn mot øyekroken. Hjelper det ikke etter 1-2 dager bør du nok oppsøke lege for å få øyedråper eller salve. Dette er respetbelagt, så kan du kan ikke få det utenom lege nei. God bedring til sønnen din da!

Skrevet

Man kan skylle med saltvann, trenger ikke dra til legen såfremst det ikke bedrer seg med bare saltvann.

Skrevet

Det kommer ann på hvor hissig den er. Er øyen veldig rødt og hvoent med mye ouss tyder dette på bakterieinfeksjon - og det går best bort med antibiotika. Er den mildere kan det tyde på virus som er mest vanlig. Veldg mange barn feilbehandles likevel med antibiotika. Om den ikke er så hissig kan dere forsøke å skylle med øyebadevann ( saltvann) du kjøper på apoteket. Er øye smertefult, hovet og plaget med mye puss er det ingen vei utenom en tur til legen

Skrevet

Du bør bruke saltvann fra apoteket fremfor koktvann. Både fordi slatet renser noe mer og fordi det føles mye mer behagelig for barnet ( blir jo som tårer)

Skrevet

takk for svar alle sammen, ikke grenser for hva man lærer her inne:)

da får jeg bedrive litt hjemmebehandling til over helgen for å se om det bedrer seg eller om vi må til legen:) igjen takk:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...