Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Pjokken på 5 og jeg har veeldig lyst på hund. MEN... vi bor midt i byen, i et relativt trafikkert område, uten uteplass, uten bil (til å kjøre til uteplass) og i en temmelig liten leilighet. Er det overhodet forsvarlig for oss å ha hund? Hva slags hund "bør" vi isåfall få oss? Tenker litt at denbør vel ikke akkurat være så fryktelig stor...men bør samtidig være rolig (ikke typisk "har-behov-for-å-springe-rundt-hele-tiden") og barnevennlig!?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Jeg ville ikke kjøpt hund i den situasjonene du beskriver.. Har dere voksne lyst på hund, da? For tror neppe 5-åringen bidrar veldig mye når det gjelder tur, oppdragelse o.l. på hunden.. Den trenger 2-3 turer hver dag, oppmerksomhet og dressur. Og midt i sentrum uten gress og gode turmuligheter.. En liten hund måtte i så fall vært det dere burde ha, men den har likevel krav på turer og utfordringer og egentlig alt en stor hund har krav på. Nei, jeg ville ikke skaffet med hund hvis jeg var dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå