Gå til innhold

Utslett, men ingen ubehag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på 8 mnd har de siste 3 ukene hatt mer eller mindre rødlig og avgrensede utslett på hele magen. Litt på rygg og under haka.

Virker som litt ru og tørr hud.

Det virker ikke som om hun er plaget på noen som helst måte. Alt er som før, til og med når jeg tar på det.

Vi går på babysvømming en gang i uka og har så vidt tenkt tanken på om det kan være noe reaksjoner fra kloren. Hun dusjer forøvrig kun 2 ganger i uka , innkl babysvømminga.

Jeg smører huden godt med olje etterpå og smører huden godt morgen og kveld. Synes ikke det hjelper så veldig mye, men så lenge det ikke blir verre...

Jeg mener å ha sett lignende utslett på henne tidligere, men som har forsvunnet etter kort tid.

Hun har vært forkjølet i 2 mnd (mer eller mindre) og synes hun har blitt dårligere i huden i forbindelse med dette.

Hun hadde faktisk noe likt utslett rundt munn og på kinnene når forkjølelsen sto på som værst. Men dette gav seg når jeg smurte med A-kreme morgen og kveld.

Noen som har noen synspunkter eller erfaringer å dele?

Tror dere dette kun er noe harmløst eller er det starten på noe atopisk eksem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være så enkelt som tørrflekker, eksem bruker vanligvis å klø litt. Prøve med A-crem på magen/ryggen 2 ganger daglig, ettersom det har fungert før i ansiktet. Kan være det fungerer bedre enn olje. Knerten her ble veldig tørr i vinter når vi fyra mye med ved og lufta ble tørr inne. Smurte han med aderma exomega morgen og kveld, og han ble helt finfin i huden igjen. Han hadde røde og tørre områder på knær, albuer og kinn.

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, håper virkelig at det er tørrflekker da! For er blitt litt bekymra for at det kanskje er noe annet. Det ser ikke særlig fint ut.

Men så lenge hun ikke viser noen som helst ubehag, er det jo bare positivt.

Hvilken krem er aderma exomega?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...