Fru Shakespeare Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Kan det være brystbetennelse selv om jeg ikke har feber? Svir noe vannvittig, spesielt i det ene brystet. Verker i resten av kroppen. Hva gjør jeg for å bli kvitt det? Har varmepose på brystet, og har ammet endel. På forhånd takk for tips, dette er ingen morsom lørdagskveld...
@--- Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Du burde nok ta en tur til legen dersom du har mistanke om brystbetennelse... Da jeg fikk det da misten bare var noen uker hadde jeg 40 i feber og brystet var stein hardt. Jeg var helt i tåka.... Fikk noe antibiotika eller noe som fort fikk orden på det,men det aller viktigste var å tømme for melk... enten om bf suger eller om du lar barnet gjøre det... det var helt grusomt vondt,men det må til for å bli kvitt betennelsen.... Jeg gikk i tillegg med et skjerf knyttet rundt brystet for å holde varmen.... Og når man først har hatt bryst betennelse så får man det fort igjen... Jeg fikk beskjed om å ha på votter når jeg skulle ha ut ting fra fryseren og greier... God bedring!!
lilleღpersille Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Enig med Nate1 her. Jeg hadde brystbetennelse i november og tenkte at det skulle gå over av seg selv med hyppig amming! Så jeg gikk med feber i 2 dager og ble bare verre. Når fredagen kom, tenkte jeg at jeg bare måtte komme meg til legen. Fikk Diclocil og Syntocinon nesespray. Og da løsna det! Låg også i badekarret og maserte og håndmelka. Det hele starta med svie med meg også og det gikk over i tette melkeganger og feber. Ring og snakk med legevakta du!
oktopus Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Du kan ha brystbetennelse uten feber. Dersom du vil forsøke selv før du går på legevakten må du dusje, eller enda bedre, ligge på magen i godt og varmt badekar. Håndmelk forsiktig.
Supermamm Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 Om du ikke har feber enda kan du klare å avverge det selv. Men da må du få tømt brystet. Hvis du klarer å amme og pumpe om hverandre. Legg på varmeflaske eller varme omslag. Eller ta en varm dusj/bad. Personlig har jeg alltid trengt antibiotika om feberen først har kommet. Du kan ta noen ibux om du har vondt i kroppen, det er betennelses dempende. God bedring:)
Fru Shakespeare Skrevet 25. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2009 Tusen takk for svar! Da skal jeg øke hyppigheten på ammingen og etterpå komme meg i badekaret. Er skikkelig ør og frossen, men ingen feber. Håper å avverge det! Hvis ikke blir det lege. Bare et spørsmål til: Øker ikke melkeproduksjonen når jeg ammer så mye at det gjør vondt verre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå