Gå til innhold

Dere som har sydd mye etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før ubehaget var borte? Altså, jeg forstår at det vil ta tid før ting er tilbake der de var før fødselen, men når er det ok å gå på toalettet feks? og når går stingene?

Jeg er sydd både forran og bak, men ikke inn i endetarmen, kun opp til ringmuskelen tror jeg. Fikk selvfølgelig hemorider også så nå føler jeg meg herlig kan dere tro.

Jeg syntes dette er helt forferdelig grusomt ekkelt og er så redd for at stingene skal gå opp for tidlig eller at jeg skal få problemer med å holde på avføringen.

Noen med erfaring som kan svare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble sydd veldig mye (ruptur grad 3B) men ble helt fin igjen etter noen mnd.

Skrevet

Jeg har ruptur grad 3c hva vil det si? Er det ikke så dypt? Er c i mindre grad enn b?

Skrevet

Det tok meg ca 3 uker før jeg følte meg ok og det å gå på do var utholdelig. Jeg tisset myyye i dusjen i begynnelsen, men følte egentlig ikke at det var den store hjelpen i det. Jeg ble også sydd mye, både inni, foran og bak, vet ikke noe om grad, men det var visst en del.

Jeg fikk infeksjon i et av stingene, dette hjalp ved at jeg satt meg i grønnsåpebad. Ellers hadde de sydd noen av stingene for stramt så når jordmor tok disse stingene følte jeg meg utrolig mye bedre.

Ellers er det bare å ta tiden til hjelp og gjerne få en jordmor til å sjekke at stingene ikke er gått opp for tidlig, om de er for stramme eller om det er infeksjon. Ene stinget mitt gikk opp for tidlig, det var ingen krise, men det grodde da litt feil.

Ellers når det gjelder "nummer to" på do så klarte ikke jeg heller å presse, jeg hadde sting langt bak i tillegg til hemorider. Men da jeg kjente trangen gikk jeg å satt et miniklystèr àla microlax, dette hjalp til å smøre endetarmen og å få tarmen til å jobbe slik at jeg slapp å "hjelpe til" ved å presse. Da hadde jeg minimalt med smerter. Det viktigste er at du jevnlig får tømt magen slik at det ikke blir mer å mer og hardere og hardere der inne. Da vil det kreve en del krefter og sikkert smerter for å få tømt magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...