Gå til innhold

April: Joho - barnebursdagen er unnagjort og jeg lever fortsatt!!


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

13-15 i dag hadde vi invitert 8 barn fra bhg - 6 jenter og 2 gutter. Ene gutten kunne riktignok ikke komme pga sykdom, og to jenter glemte (?) å gi beskjed om at de ikke kom, så vi endte på 5 gjester. Og 3 mødre ble værende.

 

UÆ - 6 unger i alle retninger er stress! Måtte ha "vareopptelling" til stadighet siden jeg var redd de skulle løpe ned fra terrassen (og ut på nygjødslet plen, evt videre ut på veien), mens jeg prøvde å underholde mødrene (der gikk praten litt tregt, ja, i alle fall innimellom) og servere mat. Thank god at mamma var her og kunne holde alle de løse endene sammen for meg :o)

 

Men vi overlevde, Matilde storkoste seg og virket ikke sjenert en plass (hurra - det var den største seieren av alle) og det så ut til at smågjestene trivdes også. Og nå er jeg sjefskakebakemammaen i "gjengen" til Matilde - fikk bakt Freias sjørøverkake og de andre mødrene var dødsimponert :oD De skulle bare visst om all den innvendige banningen da jeg prøvde å smøre for stiv smørkrem utover langpannekake uten skorpe (dvs kake"kjøttet" går i oppløsning når man drar kniven med smørkrem over)... Og all geleen vi måtte vaske av gulv, vegger (!) og kjøleskap etter vi (de kjempeglupe) prøvde å sette fat med ustivnet gele inn i øverste hylle i kombikjøleskapet uten mulighet til å åpne kjøleskapdøra 100% pga vegg *flire* Men morro var det og god var kaka også!

 

Pheeew, er DØDSTRØTT og godt det er nesten et år til neste gang :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He, he, jeg skal i ilden i morgen... Etter planen kommer 18 barn i selskapet! (Men mistenker noen har "glemt" å gi beskjed her også, tror ikke alle i dagens generasjon vet helt hva S.U. betyr engang...) Har rigget til i dag, vi skal ha det i gymsalen på skolen min... har dratt ut madrasser, tau, benker, mål og rigget langbord og dekket dette på scenen... Heldigvis stiller både mor og tante og hjelper til, hvis ikke hadde det aldri gått... det er i slike tilfeller det er vanskelig å være alenemamma... Men med en super familie er det utrolig hva en får til! Så i morgen blir det baking fra morgenen av, krysser fingrene for at alt går etter planen... Men kjenner jeg meg selv rett, så gjør det neppe det, men det ordner seg alltid på et vis, he, he... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe stri, men også veldig morsomt. Hadde jo for Siri her hjemme og bakte prinsese slottet så jeg er også kakebake kongen blandt de barna som var her. Har allerede fått to bestillinger av de som skal ut i slutten av august og i september så jeg har litt tid på meg.

Ble også dødstrøtt etter bare 2 timer med selskap, men nå er det ett år til neste gang.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi..ja, det er deilig når det er over. Ser levende for meg kakebakingen...Holdt på med det derre sjørørverskipet til langt på natt jeg og...ble jo bra til slutt og verdt strevet når jeg så hvilken lykke det bragte :-)

 

Som du sier; godt det er et år til neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...