Gå til innhold

Lære å gå - med eller uten sko??


ohayoo

Anbefalte innlegg

Vi har en diskusjon i heimen om dagen på om det er best å lære å gå med eller uten sko. Hva synes dere?

 

Vår 15 mnd gamle gutt har bare så vidt begynt å reise seg og å gå rundt bordet (bittelitte grann), han er litt sen, men han er nok litt lik moren sin, stakkars liten... ;o)

 

Mannen min synes vi skal ha på han sko, så han får stivet opp litt og så blir det lettere å gå, mens jeg mener at han har bedre å gå uten for å trene opp anklene.

 

trenger noen gode argumenter her, kan dere hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi begynte ikkje å gå før ho fekk på seg sånne sokka med såle på:) Mokkasine? Eller bomma eg veldig no?

Her blir dei brukt masse, kjempe gode:)

Vi har kjøpt på h&m, lindex og kappahl. Men har sikkert fleire plassa og:)

 

Men det er sikkert mange som bruka sko, men dei skoa vi kjøpte til jenta mi er så og sei ubrukte og blitt for små:D

Med sko kan det fort bli litt "klumpete og, sia dei ikkje er så stødige når dei begynne å gå;)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge mine lærte seg å gå uten sko.. men skal ikke påstå det dette er det eneste rette.

 

Bena e rjo ganske runde enda når de er så små.. ser for meg at de får bedre balanse når de får lære seg uten jeg da..

 

Hva med å kjøpe inn så dere evt kan leie i handa når dere er ute å går?

 

Første hadde sko allerede ved 9 mndr, men det var fordi hun leide mye i hendene. Minsten fikk første par til jul, tok første skritt 2 uker senere. Men han trengte sko til barnehagestart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er akkurat det jeg mener også. Mener i tillegg at jeg har hørt at det er ikke bra å begynne med sko for tidlig fordi de trenger å styrke anklene først.

 

Vi har et par "sko-poser", nesten som pol-votter som vi har brukt i vinter og som vi fortsatt bruker forsåvidt, men etterhvert må han vel ha sko på når vi er ute, selv om jeg er i mot det...

 

Vi prøvde et par sandaler på gutten i dag og prøvde å få han til å gå, men det ville han ikke, så han hjelper meg nok til å få det som han vil ;o) Han går jo litt når vi holder han i hendene uten sko nå, og litt rundt bordet og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nektet å ha på sko. Han begynte å gå før han var ett år, så jeg tror ikke det har så mye å si. Etter en mnd så var det ok å ha på sko ute, men fortsatt ikke inne. Så vi bruker sånne tøfler med antiskli, funker som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...