Gå til innhold

Lære å gå - med eller uten sko??

Anbefalte innlegg

Vi har en diskusjon i heimen om dagen på om det er best å lære å gå med eller uten sko. Hva synes dere?

Vår 15 mnd gamle gutt har bare så vidt begynt å reise seg og å gå rundt bordet (bittelitte grann), han er litt sen, men han er nok litt lik moren sin, stakkars liten... ;o)

Mannen min synes vi skal ha på han sko, så han får stivet opp litt og så blir det lettere å gå, mens jeg mener at han har bedre å gå uten for å trene opp anklene.

trenger noen gode argumenter her, kan dere hjelpe meg??

Fortsetter under...

Jenta mi begynte ikkje å gå før ho fekk på seg sånne sokka med såle på:) Mokkasine? Eller bomma eg veldig no?

Her blir dei brukt masse, kjempe gode:)

Vi har kjøpt på h&m, lindex og kappahl. Men har sikkert fleire plassa og:)

Men det er sikkert mange som bruka sko, men dei skoa vi kjøpte til jenta mi er så og sei ubrukte og blitt for små:D

Med sko kan det fort bli litt "klumpete og, sia dei ikkje er så stødige når dei begynne å gå;)

Lykke til:)

begge mine lærte seg å gå uten sko.. men skal ikke påstå det dette er det eneste rette.

Bena e rjo ganske runde enda når de er så små.. ser for meg at de får bedre balanse når de får lære seg uten jeg da..

Hva med å kjøpe inn så dere evt kan leie i handa når dere er ute å går?

Første hadde sko allerede ved 9 mndr, men det var fordi hun leide mye i hendene. Minsten fikk første par til jul, tok første skritt 2 uker senere. Men han trengte sko til barnehagestart..

ja, det er akkurat det jeg mener også. Mener i tillegg at jeg har hørt at det er ikke bra å begynne med sko for tidlig fordi de trenger å styrke anklene først.

Vi har et par "sko-poser", nesten som pol-votter som vi har brukt i vinter og som vi fortsatt bruker forsåvidt, men etterhvert må han vel ha sko på når vi er ute, selv om jeg er i mot det...

Vi prøvde et par sandaler på gutten i dag og prøvde å få han til å gå, men det ville han ikke, så han hjelper meg nok til å få det som han vil ;o) Han går jo litt når vi holder han i hendene uten sko nå, og litt rundt bordet og sånt.

Min nektet å ha på sko. Han begynte å gå før han var ett år, så jeg tror ikke det har så mye å si. Etter en mnd så var det ok å ha på sko ute, men fortsatt ikke inne. Så vi bruker sånne tøfler med antiskli, funker som bare det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...