Gjest Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Noen som har erfaring med dette? Jeg har lagt merke til at endel kollegaer har bytter fra natt til dag når de har blitt gravide så jeg antar at det kan bli litt tøft?
Gjest Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Det er ikke anbefalt å gå natt når man er gravid. Det øker faktisk sjansen for å miste. Skal ikke skremme deg, nei, men hos oss får gravide komme over på dag.
Gjest Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 oi, gjør det? Takk for at du sa det..hvor har du lest det og hvorfor?
WildPrincess Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Legen min nevnte også på det at man kan øke sjansen for å mist + komplikasjoner som svangerskapsforgifting... men har desverre ikke noen linker til noe fakta på det...
Tiddelidu Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 Jeg gikk 3-delt turnus på sykehus, men slapp nattevakter etterhvert. Syns det var tungt å gå på natt da vi bare var to. Enklere dag/kveld, så har man flere å spørre om hjelp til det tyngste. Måtte ha skriv fra legen min den gang for å slippe. Nå, på en annen avdeling, var det avdelingsleder selv som sa jeg slipper netter fremover. Er i uke19.
ApriIbaby Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 Hos oss er det retningslinje som regulerer at gravide ikke skal jobbe natt. De jobber kveld, dag og helg. Denne er basert på forskning som tilsier at faren for abort er større ved nattarbeid og st dette ikke anbefales. Husker dessverre ikke hvilken forskning de er snakk om, men du finner sikkert noe om dette på nettet. Tror det er ganske stor enighet om dette.
ApriIbaby Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Arbeidstilsynet tilråder det jo heller ikke: http://www.arbeidstilsynet.no/faktaside/vis.html?tid=28194
Mrs. Kaizer Skrevet 25. april 2009 #8 Skrevet 25. april 2009 Jeg jobber 60% på natt og er gravid i uke 22. Har jobbet natt hele svangerskapet og det går foreløpig helt fint. Får nøye oppfølging/samtaler med leder og jordmor og har tilbud om å gå over til dag dersom det blir for tungt å jobbe om natta. Merker selvfølgelig at jeg er mye trøttere nå enn før jeg ble gravid, men stort sett er det veldig rolig på jobb og lite å gjøre, så vi får hvilt oss litt i løpet av natta. På første kontroll hos legen spurte jeg om hvordan det er å jobbe natt når en er gravid, og han sa at det er ikke skadelig for fosteret, men jeg selv kunne nok merke utover i svangerskapet at det ble tyngre. Men foreløpig går det helt fint og jeg satser på at jeg kan jobbe natt helt til jeg går ut i permisjon. Har forresten ei vennine som er jordmor og hun jobber 50 % natt. Hun har to barn og har jobbet helt frem til permisjon begge gangene. Så jeg tror ikke det er farlig for fosteret, så lenge den gravide føler det går greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå