Gå til innhold

7,5 mnd og vil plutselig ikke sove på dagen lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppelure har sovet tre lange godt lurer på dagen fram til like etter påske. I dag har hun sovet fra 9.30 til 10.30 - og det er det! Hun er nesten elektrisk - smilende og blid, der hun ligger og spreller i senga si. Overtrøtt mao. Noen andre som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at jeg tror det skyldes at hun ikke sover i sportsdelen på bugabooen. Hun dupper så vidt av 5 min - og ferdig med det. På dager der vi er ute på ting når hun egentlig skulle sovet blir det derfor tull med søvn. Men betyr dette at jeg må være hjemme når hun skal sove? Eller kan det hjelpe å bytte vogn? Nå sovnet hun nettopp i vår seng - halv seks. Hun får en halv time, så blir det vel å være oppe til 20.00 i kveld, minst.

Skrevet

Aiaiai, det var lenge uten søvn! Gutten min på 4 var veldig sær på hvor han ville sove på dagen, det måtte være vogna si hvis ikke ville han ikke sove i det hele tatt. Høres jo logisk ut at hun synes det er uvant med sportsdelen og har vanskelig for å finne den dype søvnen.

Da påskeferien var over her tok jeg bort bagen( hun har sovet i bagen oppi vogga helt til nå) og det var ikke populært for å si det sånn. Fra å bruke 2 min på å sovne selv på kvelden bruker hun minst 30 min. Er jo ikke helt det samme men tenker at de er vare for forandringer. Kan jo hende det går seg til, er ikke sikkert du trenger ny vogn;)

Skrevet

Det går sikkert over. Og hun venner seg sikkert til vogna også. Det har tjukken gjort. Han var litt skjeptisk første to ukene, men så gikk det greit.

Men jeg syns ikke så veldig synd på deg (eller snuppelure for den saks skyld), siden jeg her må leve med totalt halvannen times søvn på dagen, hver dag. Og så lenge snuppis er blid og grei (og ikke grinete og sur som min gutt), syns jeg du skal prise deg lykkelig.

Men som sagt, tror det er en fase.

Skrevet

Mamman til Chaney (tror jeg d var) hadde et lignende innlegg igår, så du er ikke alene. Når det er sagt, så fikk vi plutselig d samme problemet selv da flisa var 4 mnd ca, at hun ikke ville sove INNE på dagtid. Hos oss ble problemet løst ved å flytte søvnen ut på balkongen; frisk luft roer henne ned og hun sovner greit av seg selv i bagen sin. Men dette hjelper ikke deg noe særlig da, i og med at hun ikke vil sove i vogna.. Hva med Manducaen? Ta noen spaserturer med den iløpet av dagen kanskje?

Skrevet

Ja, hun sover bedre i Manducaen - tror jeg skal holde meg rundt huset i morgen så hun får sove i senga si, det funker best. Gikk forøvrig fint å legge henne for kvelden. Selv om Karin Naphaug mener at alle barn trenger like mye søvn, mener jeg at det er mer grunn til bekymring når en unge går fra å sove 4 timer på dagen til 1,5. Vurderer å ringe henne,, men dette har jo strengt tatt ikke vært et problem så veldig lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...