Gå til innhold

noen som vet ang når man leier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det med dugnad, det skal være dugnad i boretslage og om man ikke stiller må man betale 300kr!! vi kan ikke stille da vi ikke er hjemme.. men om vi hadde vært det kunne vi ikke stilt uansett pga det begynner kl 18 å rundt da steller jeg vesla å sambo hadde ikke kunne gått etter å akkurat kommet inn døren fra flyreise i nesten 1døgn.. er det vi eller husier som skal betale eller stille? kan ikke forstå hvorfor man må betale 300kr.. det bor masse folk her å om alle hadde stilt hadde det blitt alt for mange mennesker forskjell det ikke så store uteområde som er her.. å 300kr er da fryktelig mye for å ikke stille på en dugnda.. der mine foreldre bor får de timelønn for å stille på dugnad å må hvertfall ikke betale om de ikke stiller.. det er da ikke alle som har anledning å stille torsdag kl 18, hvertfall ikke når det er 1mai dagen etter å mange reiser vekk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere fått beskjed at dere må stille?

Ville tro det er huseier som skal stille om dere leier i hans hus(og han også bor på samme sted), men om dere leier hele boligen er det nok dere som må stille.

Kan dere ikke høre med huseier?

Skrevet

Jeg ville bare ringt huseier å fortalt av det var dugnad og at dere ikke hadde mulighet til å gå om han kunne gått. Det er huseiers ansvar med vedlikehold av leiligheten deres så da regner jeg med det også er dugnad utenfor leiligheten.

300 kroner er ganske vanlig. dersom det er mindre betaler folk seg bare ut og det er mye jobb å være i et slikt styre. Dersom ingen kommer må de jo betale for arbeidet dere skulle gjort og det er dyrt å leie inn folk, kanskje også vanslelig å få tak i folk.

Du kan jo si at du kan komme hvis du steller jenta di for senga og kommer etterpå, da er jo samboeren din hjemme og datra di sover. Er jo greit å komme seg litt ut med naboene da? Bare å gi beskjed om at du kommer så fort jenta er lagt og mannen er hjemme. Stille opp for fellesskapet selv om det er sikkert egentlig er huseiers ansvar:)

Skrevet

det er mange mellom 4-6 leiligheter i et stort bygg.. å han eier leiligheten men vi leier da... det kom bare fra boretslage son lapp i alle sine postkasser.. men kan ikke husker at det ble nevnt i kontrakten. joda samboen min som pleier å kontakte å snakke me han.. jeg hater å snakke i telfon, men jeg får vel ta mot til meg å ringe da..

Skrevet

joda hadde nok klart å stilt om jeg apsolutt måtte om vi var hjemme, men no skal vi nemmelig reise vekk i tilegg.. men ja kan si det til huseier.. mulig dte e rvanlig har hvertfall aldri hørt noe må betale så mye.. ikke kan jeg forstå at det er så veldig mye å gjøre rundt her..

Skrevet

Ting må vedlikeholdes og det koster. Er nok så høy sum for at flest mulig skal komme og jobben blir gjort. Pengene blir nok brukt til noe fornuftig når det trengs en annen gang.

Skrevet

Vet ikke hva som er normalt, her betaler han jeg leier av for at de ikke stiller så jeg trenger ikke stille/betale.

Dette fikk jeg beskjed om da jeg flyttet inn.

Skrevet

Søsteren min leide leilighet i Oslo og der måtte de stille eller betale 500 kr og det var de som leiere som måtte gjøre dette.

Skrevet

Står det noe om dette i leiekontrakten da?

Skrevet

jeg har skummlest igjennom leiekontrakten å kan ikke se at det står noe om at vi skal delta på slike ting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...