lamana Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Gutten min er 5 mnd snart. Vi har beggynt med grøtsmaking for 3 uker siden. Han likte det i beggynelse, men nå hater han det. Vet ikke hva skal jeg gjøre. Prøvde litt fruktpure i grøten.det funket ikke. Kanskje vi må ta en pause? Kommer han til å like grøt etterhvert? Hvordan var det med deres babyer? Tusen takk for tips og råd!!!
trillemamma Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Min lille var på samme måte med middagen. Vi endte opp med å gi henne minimalt i begynnelsen, kun tuppen på skjeen, sånn at hun fikk kjenne smaken. Også økte vi gradvis. Jeg tror vi brukte en uke på å øke til en hel skje. Noen uker senere var middag veldig godt.
temine Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Om han hater det ville jeg tatt ett par dagers pause ja. Knerten min begynte å hylskrike når grøtskjea kom. Gikk mye bedre etter tre dager uten, men fikk liksom ikke helt taket på det. Gikk over til potet- og gulrotmos, det likte han bedre. Da han spiste ganske bra av den gikk jeg tilbake til grøt, og nå spsier han det og, men vil helst ha litt frukt i. Vi begynte med fast føde da han var 4 mnd, først nå når han er blitt 6 mnd spiser han ordentlig, så her tok tilvenningen laaang tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå