Gjest yrild Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Er det noen som har en link til en side der de forklarer hvorfor det er farlig å la barnet sitte, stå etc... hvis min lillemann ikke får sitte og stå på fanget når han ikke ligger på matte blir det bare hyl...
Gjest Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Sånn er bærta mi å. Så jeg lurer også på om det virkelig er så utrolig farlig som alle sider...
LilleBjella Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 De fysioterapautene jeg har snakket med, eller fått referert samtaler med, sier at det er helt greit at de sitter, så lenge de har god nok støtte. På fanget f.eks. Når det gjelder ståing, så orker man vel ikke å holde babyen oppreist så veldig lenge om gangen? Så skjønner ikke helt at man skal greie å overdrive det. Om man ikke setter i gåstol da. Her vil tjukken sitte og stå og "krabbe" i lufta, når han ikke ligger, er mange måneder siden jeg kunne bære ham som en baby. Er vel bare helt naturlig tenker jeg.
Yo&La+spire Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Jenta mi var sånn også og hs sa at det var greit å ha de stående og sittende på fanget litt så lenge man passet på ryggen. At dette ville begrense seg selv fordi man ikke klarer å holde babyen i nøyaktig samme stilling hele tiden, så det vil alltid bli variasjon. Det er ikke er bra er sitting i stol, hoppestol, gåstol fordi stillingen blir den samme over lenger tid.
Gjest yrild Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 Ja da er vi enige alle sammen :-) Kommer til å la lillemann styre det selv, så det eneste "farlige" vi gjør er å bære litt i BB iblandt ;-)
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 Det med ståinga er jo pga at små barn ikke har bein i føttene (ikke brusk engang). Altså med føttene mener jeg helt nede på foten - mellom hælen og tærne liksom dersom babyer bruker stå/hoppestol eller sparker for mye / for hardt fra i fanget, så kan det oppstå deformasjoner i foten som viser seg senere. Dette sa hvertfall fysioen på HS. Sitting i fanget var greit så lenge vi støttet opp med kroppen vår + at vi var obs når de ble slitne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå