hvorforerallenickopptatt? Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 i jenta vår sin avdeling går det vannkopper nå. De to siste dagene har jentungen hatt dårlig matlyst og svettet mye. i går på ettermiddagen så eg bittesmå røde prikker i en klynge på bryst og en på ryggen. Ut fra hva eg vet om vannkopper er det ofte sånn det begynner. Hun sov urolig inatt og var klam, men ikke noe feber. Når hun våkner idag er de små prikkene like, verken mer eller mindre. Nå ser eg to små klynger på hver skulder også. Men så er frågan. Kan dette være vannkoppene? Trodde de vokste seg raskere til "blemmer", eller tar eg feil? Jenta ser ikke ut til å plages av dette, og eg er derfor veldig usikker på hva eg skal gjøre. Hadde egentlig planlagt å gå på sirkus,og grille med venner idag. Men skulle det være vannkopper så er det jo nå det smitter mest.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 jeg trodde også de rask ble til blemmer.. men vet ikke.. kansje du kan prøve å google det.. da finner du sikkert noe
Sjefsmegga Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Ville holdt henne hjemme, kan gå litt tid før paplene utvikler seg til blemmer. Husk at enkelte som har dårlig immunforsvar kan bli svært syke av vannkopper, så man bør holde den smittede innefor hjemmet. Er de i god form og feberfri kan de få leke ute.
Gjest Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 her tok det ca to opp til 3 dager fra jeg så prikken til det ble blemme på den. For min del så den røde prikken først ute som en liten "kvise".
Mayken Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 Husker jeg så noen røde prikker på Ina tirsdag kveld, onsdag morgen var de blitt til blemmer. Var ikke alle det ble blemmer på heller, egentlig.
polarn & pyrene Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Vi er ferdige med vannkopper på begge barne nå. De begge begynte med litt lett feber og drlig matlyst. På kvelden så jeg en til to prikker på di og neste dag hadde de 10 til 12 blemmer. Så her ble det fort blemmer og de var ikke i klynger heller, spredt utover hele kroppen. Men det kan sikkert være ulikt på barn også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå