Gå til innhold

når begynner/begynte dere permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå jobber og studerer jeg, men synes det begynner å bli litt tungt(er 32 uker på vei..) når er det vanlig å ta permisjon fra jobb? og får man permisjonspenger om man starter 5-6 uker før termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg startet permisjonen min igår.. Da var det akkurat 3 uker til termin. Man kan ikke starte permisjon før tror jeg.. Da må du bli sykmeldt frem til permisjonen.. Jeg har jo vært sykmeldt siden starten av februar, og frem til igår hvis du skjønner..

Skrevet

jeg startet permisjon på torsdag:)har vært mye sykemeldt så deilig og si permisjon!!!det er tre uker til termin 14.mai

Skrevet

Permisjonen min begynner 5.mai. 3 uker før termin. Men har vært 100% sykemeldt siden midten av mars.

Skrevet

Loven sier at man kan starte permisjonen inntil 12 uker før termin.

Selv skal jeg nå starte 5 uker før termin, for det passa inn med ferien som jeg har rett før det og sann. Altså 2 uker før det som er normalt og vanlig- så måtte gå noen runder med de på jobb før de skjønte det....

Skrevet

Jeg starta visst igår. Da var d akkurat 3 uker til termin.

Jeg har vært sykmeldt hele sv.skapet, og tror nok du også trenger en sykmelding om du skal være hjemme før permisjonen starter.

Skrevet

Igjen, les her:

http://www.nav.no/page?id=328

og kontakt nav på telefon. Det er mulig å starte permisjon inntill 12 uker før termin, men blir da forkortet tilsvarende uker etterpå.

Jeg gjør det selv nå så VET det stemmer!!

Skrevet

Dette står også i den svangerskapsboka som sikkert alle har fått :) Det at vi kan velge å starte 12 uker før. Var der jeg fant det. Har nevnt det for folk og da rynker de bare på nesen..hehe :) Tydeligvis ikke mange som vet om dette

Skrevet

Jeg starter permisjon 1 juni. Syns det virker sååå lenge til..Har vært sykmeldt siden 1 april ca pga bekkenløsning. Noe som er utrolig kjipt, for er så vant til å være i aktivitet og jobbe 100%.

Skrevet

Jeg starter permisjonen 3 uker før termin, men skulle gjerne jobbet helt fram til termin om det hadde vært lov. ;-)

Begynner selvsagt å bli sliten i kroppen og sover litt dårlig om natten, men syns ikke det er noe grunn til å ikke jobbe!!

Syns det er kjempe kjipt å MÅTTE "gå hjemme" 3 uker før fødselen og bare vente.... Skulle mye heller hatt de tre ekstra ukene etter at "Nutta" er født!!

Skrevet

Det stemmer ikke at du ikke har lov. Du kan fint jobbe helt frem og si fra deg de 3 ukene. Men du får dem ikke igjen etterpå, og som regel har vel kroppen kanskje godt av en liten periode til å samle krefter i forkant.Se lv om man mentalt kanskje går litt på veggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...