*toppris* Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 ganske tåpelig spm men... de løse endene, hvordan syr jeg de inn/knyter jeg de slik at det skal se pent ut og ikke være klumpete osv? Har strikket et teppe med forskjellige farger i perlestrikk, kjempefint.. men så er det alle de løse trådene langs hele ene siden da;)
shabby Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Da må du bruke en nål, og "snirkle" de langs en tråd i teppet. Helst i en tråd i samme farge som den du vil feste. Prøv deg litt fram, så finner du en løsning som blir finest mulig.
Panterjenta85 Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Hva enn du gjør, ikke lag noen knuter ihvertfall! Da blir det klumpete og ser ikke bra ut Men blir som hun andre her sier.. Fest trådene med ei nål... Og fest trådene inn i samme farge som tråden selv er i, da syns den ikke etterpå
*toppris* Skrevet 25. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2009 da skal jeg prøve meg frem... men vil det ikke gå opp i vask etc??
Panterjenta85 Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 det jeg pleier å gjøre er å snirkle tråden først den ene veien og så snu og ta den andre veien et stykke.. Føler det blir sikrere da... Men husk å dra litt i strikketøyet før du snur og før du klipper tråden, for strikketøyet er jo elastisk så det må endene også være Jeg vasker ikke noe hjemmestrikket i maskinen så vet ikke om det er mer utsatt for å gå opp da, men om du fester et godt stykke av tråden (ikke kun 2 cm) kan jeg ikke tenke meg at det blir noe problem.. Om du har lange ender kan du jo prøve å få festet så mye som mulig av lengden, så har du mulighet til å prøve det i maskinen... går det litt opp vil du da fremdeles ha mulighet til å feste på nytt, eller klippe av tuppen
Gjest eelis+spire Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 Jeg bruker nål til å snirkle inn trådene, som de andre her sier. Jeg bruker å klippe endetrådene ganske lange, så jeg kan snirkle den ene veien, og så snu og snirkle andre veien. Ca 3-4 cm hver vei. Når du da vasker i maskin går ikke trådene opp, jeg har i hvert fall aldri opplevd det :-)
*toppris* Skrevet 25. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2009 takker for svar jenter:) gleder meg til å ta teppet i bruk:) er så kos med noe hjemmelaget syns jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå