Gå til innhold

Litt info om barnevernet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er så redde for Barnevernet, og mener at det er fryktelig synd på foreldre som får barnevernet "på nakken" pga at en nabo/barnehageansatt e.l. ringer inn bekymringsmelding pga en "filleting"...

Er dere klar over at den gruppen som står for størsteparten av bekymringsmeldingene inn til barnevernet er - nettopp - foreldre!??

Er dere klar over at et barn selv aldri vil ringe barnevernet selv og si fra hvordan de har det, ved hjelp av å "sladre" på foreldrene? At det er opp til alle oss andre rundt å "redde" dem som har det fælt?

Det at det er flere foreldre enn andre som melder inn bekymringer betyr derimot IKKE at ikke flere andre, både institusjoner som skoler/fritidsaktiviteter og enkeltindivider som bør ta det ansvaret som er PÅLAGT oss. For det ER faktisk det- vi PLIKTER å melde våre evt mistanker om overgrep, misbruk, omsorgssvikt m.m. til barnevernet.

Hvem ellers skal passe på barna, om ikke oss voksne!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, som meg; jeg tok selv kontakt, uten at det var for galt her. Jeg måtte bare ha hjelp til bl a å få noe avlastning pga handicapet barn som jeg er alene med. Det var ikke krise, men jeg mente vi trengte det(både voksen og barn) for å få en bedre hverdag, FØR det ble noen krise. Dette er faktisk ganske vanlig årsak til kontakt med barnevernet.

Noen ber om hjelp i form av hjelp til å dekke barnehagen, noen for å få andre tiltak, som hjelp til å lære oppdragelsesmetoder pga vansker i forholdet foreldre-barn. Som unge ungdommer på litt ville veier.

Da jeg tok kontakt, var det mange rundt oss som mente det var "farlig" å ta kontakt med barnevernet. Jeg kom til å få trøbbel(som i å miste ungen). Men nå har vi altså hatt kontakt i mange år, og ungen har jeg;)

Nei, barna trenger noen som er der for dem, og ikke alle barn har det godt hjemme. Det kan være galt i hjemmet på tross av at foreldrene mener det er bra. Ikke alle foreldre forstår hva barn trenger, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...