annki83 Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 kan derer fortelle meg litt hva dere liker og ikke, er det noe dere ser er spesilt med akkurat denne barnehagen? noen som har prøvd "vanlig" barnehage og steinerbarnehage? lille snuppa har fått plass i steinerbarnehagen i haugesund. vi bor like i nærheten så det passer jo fint. min mor har jobbet litt som vikar her i barnehagen å min søster jobbe i steinerskole barnehagen i en annen by. så jeg vet jo litt hva de syns og hvordan opplegge er, å det skrytte av den. men kjenne ikke noen som ser det fra ett foreldre synspunkt. snuppa gikk tre mnd i vanlig barnehage (fra januar til mars iår) men trivdes ikke så velidig. jeg var heller ikke så fornøyd. det var en stor barnehage og jeg følte at hun forvant litt i mengden. vi valgte å ta henne ut av barnehagen siden jeg er arbeidsledig å kunne ha henne hjemme. til høsten ønsker jeg å gå litt på skole å ta opp noen fag. så da vil jeg ha snuppa i barnehage igjen. da er hun ca 20mnd så hun er blitt litt større å har større glede av andre barn.
Gjest Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Har ikke min i steinerbhg men i Montessori barnehage. Det blir jo en litt annen filosofi. Jeg er veldig for Steinerbarnehagene og hadde det vært en slik barnehage i nærheten her ville jeg hatt min der. Du har sikkert satt deg litt inn i filosofien allerede, men du kan jo kikke litt på denne linken http://www.steinerbarnehagene.no/
Eve Dallas Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 Jeg har datteren min i Steinerbarnehage! Har ikke prøvd "vanlig" barnehage så det vet jeg lite om. Det jeg liker med barnehagen er at det er forholdsvis små grupper, så ingen "forsvinner" i mengden. Det at de ikke har ett enormt lekeutvalg synes jeg er supert, desto mer anledning til å utvikle fantasien. Leker har de fleste nok av hjemme :-). Hos oss får de all mat i barnehagen, to varme måltider for dagen + frukt o.l. Kjempebra! Barna får lov til å være med å lage maten!! Ansatte som liker å jobben sin! Lite vikarer siden det er lite sykemeldinger. Julemarkedet! Osv osv. Barna har lange og gode ferier siden vår barnehage følger skoleruten. Jeg er som sagt veldig fornøyd, og kommer til å sende begge barna våre på Steinerskolen også når den tid kommer!
Vipo Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 Snuppa mi har også nettopp fått plass i steinerbarnehagen i Haugesund til høsten :-) Hun begynte i en annen barnehage i januar og trives godt der også da, så tviler litt på om jeg bør bytte... Søkte steinerbarnehagen for den ikke er langt fra der vi bor + jeg synes de har et flott uteområde og nærhet til flotte turområder. I mange av de nyere barnehagene er det veldig flate og kjedelige uteområder.... Det at de lager sunn og økologisk mat sammen med barna høres også veldig bra ut! Liker også mange av ideene deres og opplegget de har, men etter å ha surfet litt ekstra på nettet de siste dagene ble jeg litt mer usikker... Leste blant annet eksempler fra andre steinerbarnehager der det ikke er lov å ha barna på fanget og/eller trøste dem når de gråter!!! Håper og tror at Haugesundsbarnehagen er en av de mer liberale når det gjelder å følge steinerpedagogikken til punkt og prikke. Vet du noe om dette?
annki83 Skrevet 26. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2009 høres ut som tull at de ikke har barna på fanget å trøste dem når de gråter. det gjør de hvertfall i haugesund (som er mer liberale ja) men også i stavanger der min søster jobber som er mer tradisjonel steinerskole. om du skjønne hva jeg meiner. jeg tar nok plassen. er jo litt greit å ha mormor som vikar i snuppa sin barnehage hehe. som sagt så bor jeg like i nærheten også så det blir nok bra siden jeg ikke har bil.
Vipo Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 Høres bra ut det :-) Har prøvd å forhøre meg litt mer med andre som kjenner til barnehagen, og de skryter av den! Må tenke litt til - er jo ikke bare bare å skifte heller, men tror nok vi takker ja vi og :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå