Hippo77 Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Bruker dere solkrem i ansiktet på babyene? Har jo sett at jeg selv har fått farge, og sola tar godt. Bør vel kjøpe solkrem til vesla da? Eller vente?
Solskinnsjenta Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Hvis barnet skal væer oppe av vogna og ute i solen så bør hun ah solkrem ja Hvis du selv eller faren har sensitiv hud, så bør du smøre baby i vognen også, UV stråler finnes i skyggen også, bare ikke i like stor grad. Kjøp på apoteket, uten parfyme, parabener og andre ekkelstoffer.
Yo&La+spire Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Det kommer vel ann på babyen vil eg si;) Vi bærer masse, men har fram til dags dato (og jenta mi er 2 år) aldri brukt solkrem på henne (i Norge). Dersom babyen er lys i huden og har lett for å bli brent ville eg brukt litt krem ja. Solhatt er jo også greit, for det gir litt skygge til ansiktet.
2 søte prinsesser Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Ikke solkrem om sommeren i Norge en gang?
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 Ta på solkrem!!!!! Syns faktisk det er litt drøyt å la være - selv om babyen ikke bli brent. Er da vel ikke KUN pga å unngå solbrenthet at man bruker solkrem? Jeg tenker nå litt på de farlige strålene, kreftfare og at mini skal slippe å se ut som en rynketroll pga at jeg ikke smurte henne.... ¨
Yo&La+spire Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Hvor har dere disse opplysningene fra? Hvorfor har da ikke svarte (som selvfølgelig ikke bruker solkrem og oppholder seg i sol mye sterkere enn i Norge) mer kreft, mer rynker (haha, må bare tenke på Tyra; "black dont crack") osv? Eg er skeptisk til solkrem og stoffene som finnes i den, og vil derfor bruke så lite solkrem som mulig. Så nei, i Norge bruker vi ikke solkrem (når hun var baby holdt eg henne heller litt mer i skyggen, beskyttet med klær, hatt osv, men det er jo også pga varmen da)
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 25. april 2009 #8 Skrevet 25. april 2009 http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.1315252
Yo&La+spire Skrevet 25. april 2009 #9 Skrevet 25. april 2009 Nettopp det eg mener;) Takk! "Han bekrefter at de ekstra dosene med pigment som mørk hud inneholder gir en viss beskyttelse mot skadelige UV-stråler fra sola. Det er dette pigmentet som gjør at fargede ikke blir like lett solbrente som bleke og lyshudede mennesker. " "Statistikkene viser at denne typen hudkreft er mest utbredt blant lyshudede." Solkrem beskytter heller ikke 100 % og eg har enda ikke sett noe som beviser at solkrem beskytter MER enn mørk hud. Faktisk leste eg for ikke lenge siden at solkrem beskytter mye mindre enn vi tror og at mange blir lurt av dette, skal se om eg finner det senere. Selvfølgelig vil solkrem OG mørk hud beskytte best, men da er vi tilbake til spm om farlige stoffer i solkremen...en vurdering som hver enkelt forelder må gjøre;) Når det er sagt, dersom babyen har lys hud så bruk for all del solkrem. Det gjelder å unngå at de blir solbrent!
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 25. april 2009 #10 Skrevet 25. april 2009 "Det er en myte å tro at mørk hud beskytter mot hudkreft. Tvert imot viser ny forskning at mørkhudede oftere dør av sykdommen enn det bleke mennesker gjør."
Gjest Tale30 Skrevet 26. april 2009 #11 Skrevet 26. april 2009 Selv om babyen ikke blir brent synlig så kan det oppstå skade på underhuden fordi babyens hud er så tynn. Disse skadene kan komme til syne senere i livet. Dette er info jeg fikk da jeg spurte på apotek og på helsestasjon angående behov for solkrem hos baby. Kjøp en krem på apoteket som er beregnet for barn og som har fysisk filter. Denne er fri fr kjemikalier og trekker ikke inn i huden men legger seg som et filter over huden. Jeg smører jenta mi hver dag, selv om hun bare skal ligge i vognen. Solen kommer inn i vognen, og det kan oppstå situasjoner som gjør at det er bødvendig å ta henne ut av vognen. Bærer jeg tar jeg på solbriller, men jeg unngår og bære mellom klokken 11 og 15 på veldig solrike dager. Min jente er 4 mnd, og jeg syns det er naturlig at hun ikke skal eksponeres for mye for direkte sollys. Det tar 1-2 minutter å smøre, så det er like greit å være føre var syns jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå