Gå til innhold

Hvordan leser dere forkortelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange lager jo sin egen "inni-seg-lese-variant" av forkortelser, feks sier mannen min "etek" om "etc" - til min store fornøyelse da jeg fant det ut. Men jeg holdt på å få latterkule da jeg var på parfymeri tidligere i uka og overhørte en samtale mellom dama som jobba der og noen tenåringsjenter som testa ut årets sommerdufter. Tenåringen sier (mens de snakker om hvilke parfymer hun har likt tidligere, for å sjekke hva hun evt burde prøve av årets):

-Jeg liker godt den (husker ikke hva hun sa) av "dikk ny"

-Dikk ny? *tenke* Er det DKNY du mener?

-Ja!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Out loud? *fnis*

Jeg (hun som tenker koffert ved enhver upassende anledning) tenkte øyeblikkelig på dikk som i dick og lurte fælt på hvordan det passet inn i sammenhengen, ergo dertil større fnis bak reolen da jeg skjønte hva hun mente :oD

Apropos å kalle ting ved feil navn så syns jeg (som jobber i møbelbutikk) fortsatt at det er artig å se hvor mange som uttaler recliner som "ressliner"...

Skrevet

Nå må jeg svelge et par kameler og flau innrømme at jeg har vært her inne så mye at jeg faktisk tar meg i å si KS istedetfor keisersnitt når jeg snakker om det i virkeligheten, ha ha ha.

Må konsentrere meg skikkelig for å si keisersnitt ellers faller bare KS automatisk ut. For jeg skjønner jo at ikke alle er inne i Dib-forkortelsenes verden til enhver tid :o)

Skrevet

Da jeg gikk på ungdomsskolen (veldig lenge siden), var det mange som gikk med collegegensere med "UCLA" på. Vi kalte dem Ukkla-gensere. Jeg lurer på om jeg ikke skjønte hva det egentlig var før jeg kom til USA (hadde vel heller ikke tenkt noe særlig over det).

UCLA betyr University of California Los Angeles. Jeg trodde det var et merke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...