Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte i barselsgruppa mi synes å mene at jo større barn jo bedre. Om å ha størst, liksom...

Min gutt har alltid vært liten. Aner ikke hvorfor... Han spiser godt!

Hvor store er deres barn på 21 mnd? Guttungen vår er vel ca 83 cm høy og veier omtrent 10,5 kg. Ikke noen kjempe akkurat, men fyller seg selv fra topp til tå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår er ca 82cm og ca12kg, lenge siden vi var på kontroll nå, så har kun målt hjemme, blir ikke så nøyaktig.

Så lenge han spiser normalt og er i god form har det ingenting å si hvor mye han veier eller hvor lang han er i forhold til andre barn!

Det er om å gjøre å ha størst barn en periode, så blir de litt større så skal de helst være slange og passe høye :)

Så lenge de spiser sunn mat, er i aktivitet og er friske blir de slik det er meningen at de skal være, ikke mye å gjøre med det, og lite poeng å sammenligne.

Skrevet

Han er vel i nedre grensen av gjennomsnittet, men ikke unormalt =)

Skrevet

Jeg syns sønnen din høres veldig normal ut, jeg! Min sønn er lang, men det er fordi han har lange foreldre og besteforeldre, så det ligger nok i genene. Han er 20 mnd og er 90 cm og 13 kilo. Lang og slank, og helt perfekt, akkurat som din sønn!!!

Skrevet

Han høres helt fin ut. Jenta mi blir to nå rett rundt hjørnet og er ca 79 cm og 9 kilo. Lita og søt:)

Noen er store og andre er små. Du og pappaen er kanskje ikke så veldig høye dere heller?

Skrevet

jenta mi er 20 mnd veier 9 kg og er 78 cm, helt perfekt;)

men har vært litt mas fra andre at hun er så litta! men hun spiser godt;)

Skrevet

Skjønner hva du mener ja!

Gutten vår var stor, god og robust helt til den motoriske utviklingen skjøt fart i 5 mnd alder. Til da fikk vi mye komplimenter, for en stor og fin gutt!!!

Nå er han 14 mnd, var 11,5 kg og 83 cm på 1-års kontrollen (13 mnd).

Nå er det endel som kommenterer hvor slank han er...

"har ikke mye til overs han gutten der nei!"

Merker faktisk at jeg forsvarer han litt, at han ikke er så lubben lengre fordi han er så aktiv....

Helt teit, for han er en velproporsjonert gutt som følger kurven perfekt!

Viktigst er at de er glade og fornøyde barn:-)

Skrevet

syntes ikke han er for liten, han er nok innenfor normalen.. vesla her er også liten av seg å jeg får ofte kommentarer om at hun er liten.. jeg skjønner jo at hun er liten for hun er 20 mnd å bruker 74 i klær bruker også litt str 80.. hun er knappe 10kilo og runt 78cm tror eg..

Skrevet

da kan jeg trøste deg med at min sønn på 31 mnd veier 11 kg. vet ikke helt hvor lang han er, han er nok rundt rett over 90 cm. men han er iallfall veldig spinkel.................

Skrevet

takk for mange svar! en av dere spurte om vår høyde, mtp om han kunne være genetisk lav. jeg er 167 cm, mens faren er 186, så vi er vel omtrent normalt høye :)

godt å høre at det finnes andre som er små også. jeg håper likevel at han etterhvert tar igjen de andre på høyde,slik at han blir like høy som faren sin eller omtrent der.

er det noen av dere mammaer som vet om mannen deres var lav som liten, men ble normalt høy som voksen?

Skrevet

er jo ikke størrelsen det kommer an på, ingen er for liten. så sant de følger sin egen kurve og vokser jevnt.

selv har jeg en som var 12,1 og 82.5 cm på ettårs kontrollen, og han er en stor lang gutt.

Skrevet

Det var jeg som spurte om dere var lave selv:)

Mannen min er 175 altså, så han er ikke unormalt lav selvom han jo ikke er noen kjempe som ruver i terrenget heller. Han var 70 cm på ettårskontroll og 89 når han var 3 år, et lite barn m.a.o

Skrevet

Jenta vår er ca 8,7kg - men jeg vet ikke høyden. Hun er ikke så veldig høy da, bruker strl 74 i klær, så tipper hun er mellom 74-80cm;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...