Gå til innhold

Endelig ferdig med utstyrslisten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter noen timer på nett i kveld har jeg endelig fått en oversikt over hva vi trenger til ville prinsen vår!! Tror jeg har fått med meg alt... Nå skal det sies at vogn og bilstol var klar fra før. Det tar litt tid å få oversikt for oss førstegangs.... Litt redd dette blir dyrt :-) Men kun det beste er godt nok ikke sant?

Nå gjenstår å ta runden i butikkene og be dem komme med samlet tilbud, har tatt med alt fra vogn til smokker:-) Håper å få gode rabatter når vi kjøper alt samlet. Satser på å ha alt i hus i begynnelsen av juli i god tid før termin i begynnelsen av august. Trodde jeg var litt tidlig ute, men oppdaget at det er opp i to måneder leveringstid på vogn!

Flere som er har shoppinglisten klar? Kom gjerne med tips;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, vel grattulerer:) er selv så og si ferdig.. handlet mye på salg, fulgt med i reklameblader osv:)

det som mangler her nå er et par laken til vogna og sengen, vogn, slik leketing barnet ligger under (husker ikke hva det heter i farten her) og smokker:) vi vurderer også lekegrind, men har ikke bestemt oss.. pga hadde det til nr 1, men ble ikke brukt.. kun til å samle klær og rot;p kan jo nevne at vi hadde en god del etter nr 1;) han blir 3 år når nr 2 kommer:)

mange glemmer gjerne slike "amme/gaskluter", har du husket det?;)

denne gangen har vi kjøpt slik "bade ligge stol" som den lille kan ligge oppi i badekaret/baljen..så slipper vi å holde... har da begge hender og armer fri til å tulle og leke med den lille... hadde det ikke til nr 1 så gleder meg til å ta den i bruk denne gangen.. skulle ønske jeg hadde det til han også:)

Skrevet

Ser også for meg at lekegrinden ikke blir brukt, så dropper det i første omgang. Har tenkt litt på den "badestolen" men visste ikke om det var nødvendig... Men gjør kanskje ting litt mer lettvindt og som du sier så får man begge hendene fri!! Kanskje jeg må føre en slik på lista:-) Takk for godt tips!!

Har husket vaskekluter, ammeinnlegg og gulpekluter :-)

Skrevet

ja jeg ser for meg ekstra dulling med en slik en ;)

Skrevet

hm..hva med d vitamin dråper til den lille kommer?;)

Skrevet

Og jeg trodde jeg var tidlig ute... Jeg har termin i juli og er ikke i nærheten av å ha det samme som dere. Vogna, bilsete og vugge (min gamle) er i boks i tillegg til de fleste klærne i størrelse 50 og 56 (har arvet masse!). Har fått dyne og et sett sengetøy av mamma og her om dagen var det salg på Barnas hus så da ble vaskebalja kjøpt inn. Og så kom jeg over noen søte smokker som jeg kjøpte, men det har jeg ikke turt å si til noen enda... Er i faresonen for å føde for tidlig så synes det er greit å få litt ting unnagjort.

Skrevet

Synes også det er greit å få litt ting unnagjort, men hadde nok ikke vært så tidlig ute hadde det ikke vært for leveringstid på vogna. Er ikke typen som er så veldig glad i å gå i butikker og bedre blir det vel ikke etterhvert som magen blir enda større.... Så derfor tenkte jeg at det var lettvindt å samle alt på ei liste og få en samlet pris. Høres utrolig deilig ut om jeg kunne få alt samlet på et sted og dra visakortet en gang og FERDIG:-) Men innser vel at det er en ønskedrøm, klarer vel aldri å få med meg alt i første omgang:-)

Noen som har noen erfaringer på hvor mye rabatter man kan få når man kjøper ting samlet, hadde håper å kunne gjøre ting både enkelt og "billig". Billig blir det nok ikke, men håper å få litt rabatt når jeg kommer med lista mi:-)

Skrevet

varierer nok veldig fra sted til sted, ville tatt runden som du sier;) men er vel vanlig at de har "lov til" å gi 10-20%, kommer litt an på... ville tatt runden som du sier og sammenlignet, og evt sammenlignet det hvis du skulle kjøpe litt her og der på tilbud osv.... jeg har fx fått vippestol på 50%, vognpose på 50% osv....

Skrevet

har du husket termometer,neglsaks og sånn? :) hadde ikke streifet meg sist at jeg trengte dette. hehe..!

Skrevet

Har hatt god erfaring med ammepute og brystpumpe. Ammepute er i allefall et must her. Kan også tipse om Locobase repaire krem for sår stump hos den lille.

Skrevet

Noen som har lyst/ orker å dele utstyrslisten sin her? Er førstegangs så har null peiling på hva jeg trenger og slikt + at jeg er dårlig enda.. (uke 25), så er ikke mye jeg orker sitte å foran dataen.

:)

Skrevet

Så deilig... Har en jente på 2 1/2 år fra før og har nesten alt allerede. Vet hva vi savnet og hva som ikke ble brukt fra forrige gang...

Vi trenger ny vogn, på den gamle røk bremsen... Ellers trenger vi kanskje nytt bilsete... Hmmm, skal sjekke det gamle. Og en vugge. Forrige gang lånte vi en ,men den har flyttet til østlandet.

Og hvis legen har rett og vi får en jente til,da har vi mengder av klær allerede... Og en god del av dem gleder jeg meg stort til å se igjen på et lite nurk. Så mye vakkert :D

Ellers tror jeg vi har alt. Ammepumpe,lekegrind,sprinkelseng,stellebord,klær etc etc... Jepp, det meste :) Deilig!

Skrevet

Kan godt dele min liste:-) Kanskje lettere å få innspill fra dere andre også da! Er ikke like lett å være førstegangs, mye å skaffe seg oversikt over:-)

Vogn - med myggnett, regntrekk, fottrekk til sportsdelen

Stelleveske

Stellebord med stellematte

Bilstol

reisetrille som også kan brukes med bilstolen

babycall

vippestol

lammeskinn til vogn, seng ect

dyner

sengetøy

bleiebøtte

badekar / badebalje

badesete, ikke sikker hva det egentlig heter, men sånn til å ha barnet i i badekaret

vognpose

seng - madrass

reiseseng

brystpumpe

ammeinnlegg

smokker

flasker

vaskekluter

gulpekluter

smekker

ammepute

babytepper - helseteppe

tisselaken

vugge og madrass til denne

bæresele, har sett på Babylonia Tricot som kan brukes fra fødselen av (noen som har noen erfaringer med denne?)

badetermometer

neglesaks

febertermometer

handduker

ellers bleier, våtservietter, badeolje, såpe ect.

og til slutt klær, men der aner det meg at vi kommer til å få en masse så det har jeg ikke tenkt noe på enda:-)

Er ikke sikker på om vi kommer til å trenge alt og mye trenger vi ikke med en gang. Vet og også vi kan låne litt rundt omkring:-)

Skrevet

Fikk forresten et tips om å kjøpe masse vaskekluter, ca 40-50 stk, synes dette hørtes ut som litt vel mye, men kan være greit å ha nok:-)

Også gulpekluter er visst greit å ha nok av... 2 stk dyner og minimum 4 stk sengetrekk.... Kan kanskje være greit så kan vi kanskje spare litt på vaskemaskinen:-)

Skrevet

Bare ett sånt lite tips fra en 2.gangs. Det kan hende du går på en liten smell og kjøper mye dere ikke kommer til å bruke. Alle babyer er så forskjellige! Antall vaskekluter og gulpekluter ville jeg ha tona kraftig ned, ikke sikkert det er noe du kommer til å bruke så mye av. Eller som mitt tilfelle var, du får en gulpeunge av en annen verden og må gå til innkjøp av tisselaken i metervare... Og uante mengder gulpekluter.

MEN, på babybutikker ala barnas hus osv kan det være du får rabatter, men prisen der ligger ofte mye høyere på enkelte ting, og kvaliteten på noe er heller ikke optimal.

Eksempel, gulpekluter/flanelsbleier kjøper du på sparkjøp, ingen bedre ingen billigere!

Neglesaks kjøper du på apoteket, ikke kjøp "manikyrsett" på babybutikker! Du trenger ikke kam, negelfil eller ei sløv saks...

4 sengetrekk har du kun bruk for om dere har spysyka, og da regner jeg med de fleste har tisselaken å ta over når du skifter på senga første gang. 4 stykk er mye altså!

Å kjøpe utstyr til de små er dyrt! Så ikke gjør det dyrere enn nødvendig!

Og for å dele ut et idealistisk tips, tenk på miljøet! Dere sparer også mye penger på å sjekke finn!

Skrevet

Tusen takk til "venter odelsgutt i august" som la ut listen sin slik :) Hjelper meg masse masse! Er dårlig enda i uke 25, så er ikke så mye jeg orker å sitte foran dataen å surfe på nettet.

:)

Skrevet

Også et tips til! Om dere får disse gratispakkene så ikke kjøp inn oljer, våtservietter og slikt, dere får i bøtter og spann! Jeg har enda et digert lager til jenta mi som er 9 mnd nå!

Og det jeg kjøpte inn kan snart ikke brukes lengre. Oljen til babyline eks, holder seg ikke så alt for lenge før den stinker fisk...

Jeg har i allefall fått olje, shampo og bad fra babyline, badeskum og en mengder av oljer og kremer fra andre. Masse våtservietter, som jeg forøvrig ikke bruker.. Fra helsestasjonen får man også en ladning medulike ting, og tran faktisk.

Det varierer sikkert fra plass til plass, men husk butikkene er åpne etter fødselen også:)

Skrevet

Jeg synes 40-50 stk vaksekluter hørtes utrolig mye ut, men hvilken erfaring har nå jeg... Godt å høre at det var litt i meste laget ja:-) Samme med sengetøy ect. Tusen takk for gode råd!!

Forresten noen her som har sett på seng? Noen som vet hva som er forskjellen på ei seng til 3000 og ei til 700....? Synes de ser ganske så like ut.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...