Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Er alene med jenta mi. Jeg tørker støv minst en gang for dagen. Støvsuger minst to ganger for dagen. Mopper gulvet til kvelds. Vasker minst en maskin med klær om dagen. Opp mellom 6-8 om morgenen. Lage middag. Ut med søppel. Ut med bleier. (hver dag). Ut å triller tur mellom 4-6 ca. Rydder, vasker, gir mat, skifte bleier, leker... Er sosial, venner.. Osv, alt som har med hus, barn og et liv å gjøre! Er jeg lite effektiv? Grunn: klesvasken har hopet seg opp, og jeg har en haug med klær i en dunge på vaskerommet (grunn, har sortert babyklær, gamle klær osv, og skal vaske det før jeg pakker det vekk, pluss det som er normalt etter en vanlig dag, bruk av håndduker osv), og min far sa jeg var lite effektiv. Og at det var jo tross alt Bare meg og datter her. (altså, at jeg måtte klare å vaske klær så jeg ikke hadde noe skittentøy). Akkurat, jeg er ALENE med datteren min! Alene.. Om ALT.. De forventer så mye mer enn hva jeg "klarer".
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Jeg har det på AKKURAT samme måte :-( Du er KJEMPE FLINK!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Du er kjempeflink og ekstremt effektiv! Det du gjør hver dag gjør jeg to ganger i måneden, hehe. Og vi er to voksne! :-P
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Du er kanskje FOR effektiv på feil områder! Hvem trenger egentlig å støvsuge to ganger for dagen da, og tørke støv hver dag kan da ikke være nødvendig? Tørker støv en gang i uka jeg, og støvsuger kanskje to ganger, husvasken tar jeg en gang i uka og klær vasker jeg etter behov. Vasker under bordet etter jenta vår har spist mat, men det tar ett minutt! Her er det reint nok og vi har reine klær, rydder leker og småtteri på kvelden bare!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Du bør prioritere litt annerledes! Man trenger da ikke å støvsuge to ganger om dagen eller tørke støv hver dag?!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Hehe, jeg har svarte møbler. Svart skinnsoffa, svart tv benk, svarte hyller, svart/brun komoder, svart/brunt bord. Og støvet vises aaalt for godt i lyset! Derfor:P Tørker en gang om morgen, og må ta en runde til noen timer etter det. Om kanskje til kvelds om jeg får besøk. Dattern har astma/atopisk eksem, så er greit å ha minst mulig støv osv. Men, jeg bruker kanskje litt for mye tid/energi på det ja når jeg tenker meg om :/ hehe. Bare et lite rusk på gulvet gjør at jeg må hente støvsugeren. Jeg har støv på hjernen jeg! Men, det er så ufattelig trist at mamma og pappa mener jeg ikke er effektiv! Har jo noe på tapetet hver dag, og er opptatt heletiden. Ikke når jeg er her da:P at de ikke ser hvor mye jeg faktisk gjør på en dag, er trist. Skulle ønske de så meg, støttet meg og roset meg for all jobben jeg gjør ALENE.. :-( hi
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Det jeg har oppdaget for lenge siden, som enslig mor, er at pappa forventer alle "manne-ting" å være på stell(spesielt bilen, og jobben), og mamma forventer alle "dame-ting" å være på stell(utstillingshus til enhver tid, og rent barn). Det tar noen år å overbevise dem om at alt sammen helt perfekt er umulig for en person, uten å slite seg totalt ut;) Men til slutt forstår de hvorfor du ikke rekker over alt sammen:) Du må faktisk lære deg å overse hva de sier, og gjøre i ditt hjem det du føler du må og klarer utfra hva ditt og din datters behov er:) Ikke hva de forventer.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Du har tydeligvis SVÆRT høye krav til deg selv! Høres ut som om livet ditt kun er plikt. Her i huset holder vi det ryddig, men støvsuger 2 ganger i uka, vasker gulv og tørker støv en gang i uka, og jeg synes det ser veldig greit ut her. Jeg og mannen min bruker heller tid på barna enn overflødig husarbeid, og jeg tror du ville slappet mer av om du prioriterte annerledes:)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 herregud! kunne vært jeg som skrev innlegget jo. Jeg er ogs¨alene med en liten jente med eksem, asta og allergi. Jeg tørker støv i hele leiligheten før jeg går på jobb, så støvsuger jeg når jeg kommer hjem. Har vi rotet eller gjort noes spes, tørkeg jer støv engang til.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #10 Skrevet 25. april 2009 har du eller barnet alleri mot støv? For hvis ikke skjønner jeg ikke hvorfor du tørker støv 1 gang om dagen et par ganger i uka holder vel? Jeg er alene med 2, jeg støvsuger en til 2 ganger om dagen på stua og kjøkkenet siden minsta spiser allt hun finner på gulvet. Jeg vasker gulvet bare en gang i uka. Tørker støv en gang i uka. Rydder hver kveld. tar oppvaskska og vasker kjøkkenbenker hver dag. Lager middag hver dag. vasker en maskin med klær hver dag, bretter det somer tørt henger opp det jeg nettopp har vaska. Tar med barna ut hver dag om ikke været er helt for jævlig eller jeg/de er syke. Søppla kaster jeg når jeg går ut, eller jeg løper ut med det om kvelden etter de sover ved behov. Du gjør mer en du trenger hver dag, høres ut som om du glemmer å stoppe opp å nyte å være med datteren din. Det er ikke krise om det er litt støv (om ikke ne av dere er allergisk.), eller om det ligger litt klær til vask. Huset trenger ikke være støkent til en hver tid. Du får bare lære deg å overse slike kommentarer, ddet er alltidd noen som mener man skal rake ned på en. Men tviler sterkt på at faren din hadde gjort allt du gjøør i løpet av en dag om han var i dine sko.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #11 Skrevet 25. april 2009 Har ikke barn med astma. Støvsuger hele huset kanskje en gang i uka og vasker hver 3.uke. Ca. Støv tørker jeg kanskje hver 14.dag. Ikke klesvask hver dag, tar det når alle tre skittentøyskurvene er fulle. Tørkestativet ute blir ganske så fullt da. Skjønner ikke hvorfor man må ha strøkent hus til envher tid, hvis ikke noe er allergisk mot støv. Er da så mye annet å bruke tiden på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå