Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har masse melk, men føler det er veldig lite på kvelden. Dette er vel normalt, men føler at babyen maser med på pupp og ikke blir tilfreds. Hun er snart 3 uker, Hvordan vet man om man har nok pupp på kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Dette er veldig vanlig og helsesøster forklarte at det er fordi de trenger den fete melken (som på et vis er den siste som kommer ut) for å sove godt om natten.

Så kos deg med kveldsammingen :-) Så lenge vektøkning og humør ellers er bra trenger du ikke å bekymre deg for det!

Skrevet

Hei. På kvelden har man mindre, men fetere melk. Babyene vil oftere ha mat på ettermiddag/kveld, alt fra hver halvtime (!) og mer. Jeg ante ikke dette, hadde jo lest at de små skulle ha mat hver 3dje time, så gikk ett par uker før jeg la henne oftere til puppen på kvelden. Stor forandring!

Husk at den fete melken metter mer, la den lille tømme brystet helt så er h*n mett lenger. Ikke lett å si om man har nok melk eller ikke, men du merker fort hvis brystet kjennes tomt/slapt ut.

Det er veldig vanlig at nyfødte/de aller yngste er urolige på kvelden, det trenger ikke være sult alltid heller - litt magevondt kanskje?

Skrevet

mener jeg svarte deg på et annet forum men...(kanskje noen andre).

Uansett, etter at hun har spist fra seg for natten så kan du jo prøve å pumpe ut litt og lagre dette til neste kveld. Mulig at du klarer å pumpe ut mer enn hun orker å suge i gangen (siden melka er feitere og tykkere og derfor tyngre å få ut).

Så neste kveld gir du henne det hun vil ta av pupp, og så kan du jo se om hun vil ta gårsdagens utpumpede melk av flaske. Da ser du jo om hun var mer sulten eller ikke...

Skrevet

jeg hadde også lite melk på kvelden, men helsesøster ba meg om å amme, men gi henne velling i tillegg siden hun ikke fikk nok av meg:)

Skrevet

min begynte med det samme når han var 3uker, jeg begynte da å pumpe, og ga dette på kvelden, det hjalp veldig, ble en mye bliere gutt!! så jeg fortsatte med pumpe og gi viss han viste interesse for mer på kveldstid! det jor at jeg økte melken litt, så nå (6uker) har jeg nok melk for hele dagen, og litt ekstra i frysen om nødvendig!! ofte bare den tryggheten om at du har ekstra tilgjengelig hjelper på mm ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...