Gå til innhold

"Fulle mugger" ved innføring av fast føde! (samme som am.deb.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte for fire dager siden å innføre grøt til min snart 6mnd gamle sønn! Jeg har gitt han 10ml mm blandet med en skje el to risgrøt formiddag og ettermiddag. Idag økte jeg til 20ml mm blandet med grøt om ettermiddagen. Grøten går unna på høykant, og det er sikkert på tide å øke til nærmere full porsjon!

Men nå sitter jeg med sprengte bryst, og det har nok sammenheng med at han får litt fast føde. Enda det ikke er mye han får servert enda, bare smaksprøver.

Dere som har ammet når dere innførte mat, justerte melka seg el. var dere nødt til å pumpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er babyen din?

Jenta mi begynte med fast føde når hun var 6 mnd, omtrent på den samme tiden sluttet jeg med nattmat. De første dagene hadde jeg mye brystspreng. Spesielt om natten + mye lekkasje om natten, men dette justerte seg fort hos meg ja. Jeg pumpet ikke. Etter noen dager hadde jeg ikke spreng lenger.

Skrevet

Ser at babyen din er 6 mnd ja. Dumme meg må lære meg å lese ordentlig før jeg svarer. Sorry! :-)

Skrevet

Jepp, blir litt spreng i starten. Knerten min har tidligere spist ca hver 2. time nesten hele døgnet. Nå får han en del fast føde (grøt til frokost, brød og frukt til lunsj/middag og grøt til kvelds), det gjør at måltidene fra puppen ikke lenger er så hyppige og store. Det regulerer seg heldigvis raskt. Har pumpa ett par ganger, bare for å få bort den verste sprengen. Om man klarer å la være det går det vel raskere over, men jeg måtte bare:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...