*ViMsA* Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Jeg har et litt dyrt (synes jeg ihvertfall) smykke som jeg aldri mer kommer til å bruke, og lurer på om det er noe sted man kan levere inn eller selge sånt? gullsmed? Det hadde jo vært bedre å få penger for det enn at det bare ligger her...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 man kan hvertfall smelte det om til et annet smykke,ring, armbånd eller lignenden.. hvertfall om det er gull
*ViMsA* Skrevet 24. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2009 ja, men greia er at jeg har fått det av en eks, så derfor hjelper det på en måte ikke å smelte det om. Det er en diamant jeg fikk taksert til 4000,- for noen år siden, innfattet i hvitt gull, og med et kjede som kostet ca 2000...
Kamomille Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Du kan levere det inn til en gullsmed å få gull etc i tilsvarende verdi tilbake. Det er en myte at man leverer inn gull til omsmeltning. De aller fleste gullsmeder smelter ikke direkte om det gullet du leverer inn, men gir deg et smykke som har tilsvarende verdi i retur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå