Gå til innhold

Innskriving på sykehus (SUS)


gika77

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

De fører bare personopplysningene dine inn på dataen, ingenting ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt å be om omvisning også når jeg skulle ringe inn for å få time til innskriving, men det er visstnok ganske fullt fikk jeg beskjed om. Omvisning hadde de ikke tid til og innskrivingen var det heller ikke tid til før 3 dager før termin?! Hjelp!!

Håper de har tid til å ta i mot meg hvis jeg skulle føde da!?!?!! Trodde ikke det tok så lang tid for omvisning og innskrivning...... Litt kjipt synes jeg, for mange førstegangsfødene sier at det gir en ekstra liten trygghet når en har vært å sett rundt på sykehuset og vet hvor en skal gå og hva som skal skje...

Håper det har roet seg til juni da for alle oss junimager :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg var på journalskriving, men er tredjegangsfødende. Syntes det var en stor vits jeg. Opplysningene står jo i papirene og en har som regel tid til det når en kommer inn for å føde. Har aldri savnet det ved de andre fødselene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det kanskje ikke noe poeng i å bestille tid til dette altså? Fikk som sagt tid 3 dager før termin, men dersom det ikke er så mye annet som skjer enn at jeg sitter og venter på at noen skal skrive inn det som står i papirene mine på data, kan jeg kanskje like gjerne bare vente til jeg skal føde!?!? Hadde jo mest lyst på denne her omvisningen da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time da jeg var på ultralyd. Skjønte på jordmoren jeg går til at alle skal på innskrivingen, selv om det ikke skjer så veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere fått beskjed fra sykehuset om denne innskrivingen?? Jeg har ikke hørt noe om d jeg. Vanskelig å vite hva man skal gjøre når man ikke får noe beskjed...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har man ordinær ultralyd på sykehuset får man beskjed om det, og trolig også innkalling tror jeg.

 

har man ul privat, som jeg hos braut- må en selv ringe inn for å avtale tid. dette fikk jeg beskjed av hos jordmor i sandnes kommune. de vil ha en inn etter 4 uker før termin, jeg skal neste uke og er da i uke 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt se vitsen med denne journalskrivingen. Skriver inn diverse data fra papirene, samt ting som om du bruker kosttilskudd.. er det bare for statistikken tro? Hørte noen sa det. I så fall svært unødvendig å måtte "dra" seg inn dit, krangle om parkeringsplass for å svare på spm man allerede har fylt ut på papirene... og så er det jo alltid dataproblemer.

 

Det "eneste" jeg fikk igjen for det første gangen, var jo å finne ut hvor fødeavdelingen var :) Kjekt å ha litt kontroll på akkurat det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde innskriving i forbindelse med en kontroll på føden... Det de spurte om da var bla sykdommer i familiene, samt andre ting som kan regnes som risikofaktorer i forbindelse med fødsel.

 

Det er det samme som gjøres når du skal operere, de må f.eks vite om du er allergisk mot smertestillende, eller andre medikamenter, eller andre ting du kan risikere å komme borti i løpet av oppholdet.

 

Mange av opplysningene sendes til Bergen og brukes til forskning, og alt som kan hjelpe meg selv og andre et steg videre, er jeg veldig for!!

 

Fikk time i forbindelse med ordinær UL, men har avbestilt nå, i og med at jeg hadde den sjekken, og hadde omvisning i forbindelse med fødselskurs. Jeg hadde ikke bedt om omvisning, men den hang visst automatisk på... Og det var knallkjekt å få se føden, og få en innføring i hvordan det henger sammen, og hva som er tilgjengelig. I tillegg har jeg gjennom de to kontrollene jeg har hatt også opplevd de som jobber på føden på SUS som verdens søteste mennesker, så jeg er langt mindre bekymret nå enn jeg var tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fått beskjed at vi må til noen form for innskrivning. Fikk noen papirer av jordmor som skulle sendes inn til sykehuset, med opplysninger om meg og barnefaren. Da ble visst papirene lagt klare noen uker før termin. Skal på en felles omvisning på føden 2uker før termin, så vi får satse på at lillemann ikke kommer før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...