Gå til innhold

fostervann!?? eller!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag i 12-tiden gikk jeg på do og tisset. når jeg reiste meg randt det "vann" (?) nedover låret og jeg måtte bytte bukse..

jeg tenkte jo at der gikk vannet, og tok på meg ett bind som jeg har lest at man skal gjøre for å se...

men.. det kommer jo ikke no mer!?? hva er dette for no da?

fostervann produseres jo nytt hele tiden, så ..

kan vannet bare gå litt? har jeg aldri hørt om...

hehe..håper at noen kan svara meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de har skjedd to ganger med meg etter toalett besøk... har ikke fått noen god forklaring på hva de kommer av. tror hun kalte de ufrivillig vannlating eller noe... synest de var rat for de kom etter jeg hadde tisset men men stoler på de var på sykehuset og sjekket at de ikke var fostervann... vet ikke om dette hjelp deg men tenkte jeg skulle dele min erfaring hvertfall :D

Skrevet

hmm.. ja er jo litt rart å tisse på seg rett etter at man har væt på toalettet! men nå kommer det jo ikke mer så..

jaja.. takk for svar:) hjelper alltid litt at noen har opplevd det samme! hehe..

Skrevet

Nei skal ike gå ann at vannet går bare litt. har det gått hull så vil det nok fortsette å komme vann. Men behold bindet på,og om det kommer mere så fenner du raskt ut om det er fostervann eller tiss. Fostervann har litt søtlig lukt,og kan være litt rosa aktig. Jeg trodde selv dette skjedde med meg,men det var heldigvis ikke tilfelle.

Forklaringa til legen var at det var nok bare utflod. Kan komme vannaktig utflod i sammenheng med soppinfeksjon vet jeg.

Men jeg synes jo da at man alltid skal ringe en gang for mye enn for lite. Så om det kommer mere må du ringe :)

For om det kommer vann ut har mormunnen åpnet seg og dette er jo ikke bra :)

Lykke til :D

Skrevet

takk for svar.. ser ikke ut som om det kommer no mer nei! sikert utflod..æsj så ekkelt igrunn.

jeg har 6 dager til ul termin og mens terminen min var i går..så synes jo godt at noe kunne skje nå!! hehe..

:)

Skrevet

Jeg har hatt samme opplevelse "noen ganger" faktisk. Har lurt på om det lekker fostervann for det er ikke noe sterk lukt og det er etter at jeg har vært på toalettet og gjort meg ferdig der.... /:

Kanskje det er utflod men det har samme konsistens som vann så det synes jeg er litt rart det også. Det høres jo ut som om flere har hatt noenlunde samme opplevelse så det kan jo ikke være så vanskelig å finne ut av. Det er en stund til jeg skal på kontroll igjen, men om noen skal til lege/jordmor, er det jo fint om dere kan høre med dem.

Skrevet

Det var sånn vannet begynte å gå på meg. Jeg hadde ikke vært på do,men jeg lå derimot på sofaen og kjente at det var akkurat som at jeg tisset på meg. Heldigvis ble jeg tvunget av sambo og mamma til å ringe føden. Vannet gikk ikke av seg selv, men pga tidlig vannavgang så tok de vannet på meg og fødselen startet med en gang. Dersom hodet ligget godt ned i bekkenet,så går ikke alt vannet på en gang, da vil hodet ligge i veien slik at det ikke går hull på alle vannboblene.Viktig å ta kontakt med føden dersom du har mistanke om vannavgang, da skal beibien ut innen 24timer pga infeksjonsfare

Skrevet

Hvis man lekker fostervann, eller tror man gjør det, så skal man kontakte føden, ikke vente. Hvis det virkelig er fostervann, er det åpent opp i livmoren, og risiko for infeksjon hos mor og barn. Normalt settes man igang ganske kjapt, eller settes på antibiotikadrypp på sykehuset for å hindre at noe skjer med baby eller mor.

Ta i første omgang på et bind, og gå med det en stund. Beveg dere litt, og forsøk å få babyen til å røre på seg. Hvis det da lekker mer (kan ta en stund mellom hver gang, hos meg gikk det noen timer til neste gang det lakk- og det er blankt, ikke lukter, og gjerne har litt lys rosa farge, så er det definitivt fostervann!

Skrevet

hørtes jo mistenkelig likt ut ja! jeg kan kjenne det renner litt ut innimellom men det er jo litt gulaktig som utflod.. men den ganga i tolv tiden var det klart vann...hmm.. kansje jeg skal ta turen å sjekke hva det er.. bare for sikkerhets skyld!

gratulerer masse med hu lille:) nydelig navn!

Skrevet

Forøvrig er det ikke sånn når vannet går at det kommer masse, hvis hodet er festet eller ligger langt nedi bekkenet, så kommer det bare litt og litt, og det kan gå en stund mellom hver gang.

Uansett verdt å sjekke! Jeg ventet ikke, og er veldig glad for det idag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...