Gå til innhold

Barn av utenlandske foreldre er mere utsatt for vold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt ille, at våre nye landsmenn banker mere på ungene sine enn oss. Er vi flinke nok til å blande oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overrasker virkelig ikke. De slår jo kjærringene sine så hvorfor ikke ungene?

Skrevet

Oh my god, jeg må le her jeg sitter, gift med en av våre "nye landsmenn", vi har barn sammen og jeg har priset meg lykkelig mang en gang jeg har lest innlegg her om udugelige barnefedre!

Her i gården er det mann som står for støvsuging og matlaging, han forguder barnet og er ikke i nærheten av å legge en hånd på noen av oss.

Og hvor har dere dette fra? Er det sikre kilder`? Nei trodde ikke det, det er vel fordommer (som vanlig)

Det verste er at jeg hisser meg ikke opp engang, jeg bare ler...:)

Skrevet

Herregud for noen drittkjerringer dere er. Min mann er utenlands og er den snilleste personen og den flinkeste faren jeg har møtt

Skrevet

NRK1 nyhetene i dag. Men det ler vel bare du av. Ditt fjols.

Skrevet

1955, har du hørt om statistikk? Du behøver ikke å ta alt personlig, bare dumme mennesker som ikke klarer å se det.

Skrevet

Haha, lurer på hvem som er fjols...

Jaja det er snakk om å generalisere og skjære alle over en kam her også da.

Kan du spesifisere hva du mener med våre nye landsmenn da?

Er det den enorme mengden svensker?

Er det søramerikanerne?

Afrikanerne?

Øst asiaterne?

Eller åååååja, du mener selvsagt MUSLIMENE!!!

Hahah, glad jeg ikke er så nutcase som enkelte her inne!

Skrevet

Så skal det heller ikke mye til å banke mer på ungene enn vi gjør i norge heller da.

Vi kan jo ikke knipse forsiktig på fingeren før vi blir halshugget!

Vi vokste opp med ris selv og har da blitt forholdsvis normale, jeg fikk en ørefik i ny og ne og har ikke tatt skade av dette.

Så ja, jeg tror helt klart at det vanker mer ørefiker i andre kulturer og land enn det gjør her i Norge, bare se i England feks. Der er det jo lov å slå barna, på skolen også!

Skrevet

Jeg så den nyhetssendingen selv. Bekymringsfullt at mange barn lider. Uansett hvem som er slemme med dem, men jeg skjønner ikke helt hvorfor noen blir så aggresive når fakta blir påvist. Nå må det settes inn mere ressurser og mere penger mot imigranter, slik at voksne får andre løsningsmekanismer. Det er vel ikke nødvendig å kaste ut barnet med badevannet?

Skrevet

Utenlandske foreldre, det vil si at alt fra svensker til personer fra midtøsten..

Det som er bemerkelseverdig er vel heller det at det er mer fokus på at det er utlendinger enn at barn blir utsatt for vold.

Skrevet

Det kan være lurt å vite hvem som slår barna sine mest, sånn kan vi jobbe til barnas beste med å informere og kontrollere disse gruppene mere.

Skrevet

Tja, det er fortsatt flere utlendinger i verden enn det er nordmenn så det er jo ikke noen bombe.

Skrevet

Det overrasker meg at ingen av dere følger med i nyhetsbildet. Men dere har vel gått dere bort i ammetåka. Hvorfor ha fakta når man kan fantasere fritt på egenhånd.

HI

Skrevet

Det er jo et faktum, og noe man må prøve å løse.

Og til dere som er gift med en utenlandsk mann som ikke slår barna sine- det er ikke sånn at ALLE slår barna sine. Selv om jeg ikke blir slått av min mann, benekter jeg jo ikke at NOEN norske menn slår konene sine...

Det er ikke fordi foreldrene er slemmere enn norske foreldre. Det er fordi de selv er oppvokst i en kultur hvor dette er vanlig. Det blir sett på som en nødvendig del av oppdragelsen, og de er ikke kjent med andre "redskap" for hvordan de kan få respekt fra barna og hvordan de skal gjøre som de blir fortalt.

Asylsøkere som kommer til Norge blir opplyst om at det ikke er lov til å slå barn her. Men så går det en stund, også opplever NOEN at barna da tester grenser- og de har ikke noen sanksjonsmuligheter- så da blir det til at NOEN slår barna sine - ikke fordi det er noe de synes er kjekt, men fordi de tenker at det er slik barna blir veloppdragne.

Min mann har en jobb som medfører at han har møtt en del par som slår barna sine (både norske og utenlandske). Flere av de utenlandske har fått hjelp og kursing av barnevernet for å lære andre metoder enn vold for å oppdra barna. De fleste har da innrettet seg etter dette, og tatt i bruk disse alternative metodene. Tror mange synes det kan være slitsomt fordi de er jo gjerne ikke like "effektive" som å slå, men de har likevel skjønt at det er galt og at det er noe som kan og må unngås.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...