To trollunger + en spire Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 http://www.systemhus.no/templates/Building____4364.aspx Bellevue fra Systemhus. Filmen gir ett godt bilde av romfordelingen. Hva synes du at det evt. mangler? Noen som har peiling på pris?
Mille** Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Vel, for det første så syns jeg huset er alt for stort, men klart, har man en 8-10 unger så kommer det vel godt med. For det andre var kjøkkenet skuffende lite, med tanke på hvor stort huset er kunne det vært mye større. Ville ikke delt inn stua i to rom, enten droppet døra eller gjort det om til et rom. Fint hus da. )
Tommage♀♂ Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Alt for mange rom Vaskerommet ligger langt fra soverom Ville fjernet veggen mellom tv-stua Ville hatt entré, og litt mindre hall. Gjort en del av hallen om til stue altså. Synes også at trappen tok for mye plass, og etterlater seg masse dødplass oppe. Mange små boder, vile heller hatt en stor. Hele huset var overdimensjonert. Som hun overnfor her sier, et hus for store familier!
HTC Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Ser veldig bra ut. Vi har selv stort hus og det er deilig =) Vi har også stuen delt opp i to rom. Jeg er MEGET fornøyd med det! Lykke til, ser veldig bra ut!
xxxJulianexxx Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Jeg synes det er et kjedelig hus. Men så har jeg en veldig spesiell stil da:o)
Gjest mphs Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Jeg likte størrelsen, men ikke romfordelingen/plasseringen.
To trollunger + en spire Skrevet 24. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2009 Lurer egentlig på hvordan man skulle få plass til 8-9 unger i dette huset. Det er jo "bare" 4 soverom... Enig i at kjøkkenet er litt lite og jeg ville hatt større vaskerom koblet opp mot entre istedenfor kjøkkenet. Tenkte også litt på det med døren inn til TV stuen - litt uvant, men sikkert praktisk til tider også. Er huset så stort da? Jeg ser egentlig etter ett med 5-6 soverom så jeg ble litt skuffet over at det ikke var flere egentlig.
Gjest mphs Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Gjør dere om innvendig blir det fort plass til 5-6 soverom.
Minnie Mom Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 Jeg synes det var fint! Fin planløsning, bra med 3 soverom oppe. Synes det er bra med adskilte stuer, så kan man lukke døra for tv-støy og sånt. Når barna blir større, blir det behov for flere stuer å ha besøk av venner og sånt. Ang lite kjøkken går det vel an å forlenge kjøkkeninnredingen litt nedover i rommet. Deilig med stor hall, vi har en knøttliten entre og det er kaos hver gang vi kommer hjem.. Eneste jeg ikke likte var de utendørs søylene.. ;o)
Minnie Mom Skrevet 24. april 2009 #10 Skrevet 24. april 2009 Kan jeg spørre hva det koster å bygge et sånt hus?
Mrs. Bouquet Skrevet 24. april 2009 #11 Skrevet 24. april 2009 Syns størrelsen var bra, eneste jeg ville tenkt over var om det var nødvendig med 3 bad, hadde heller ville hatt større vaskerom. Utvendig var det litt kjedelig.
Mrs. Bouquet Skrevet 24. april 2009 #12 Skrevet 24. april 2009 Ville kanskje hektet på noen balkonger og terasser her og der. Greit å komme seg ut fra kjøkken eller stue, og da ha plass til spisegruppe og grill. evt. en sofa om sommeren.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 24. april 2009 #13 Skrevet 24. april 2009 Synes det var pent jeg. Ligner nesten på mitt, bare at mitt er nesten 200 år, og ikke et nymoderne et;) Skjønner ikke hvorfor alle bodene er der, men de kan jo fjernes. Har selv fire stuer, og det gjør meg ikke noe, og det å ha tv i en stue for seg selv, det er ypperlig. Ville hatt større vaskerom, og kanskje et soverom til.
Gjest Skrevet 24. april 2009 #15 Skrevet 24. april 2009 Bodene skjønner jeg veldig godt hvorfor er der. For det første er det krav til boder og for det andre så får man aldri nok oppbevaringsplass.... En ting jeg kanskje ville gjort om på er badet nede. Ville kanskje hatt det som et kombinbert vaskerom og toalett med dusj. Vaskerommet ville jeg innlemmet i kjøkkenet og så hatt et kjølerom. Badet nede måtte på en eller annen måte blitt utvidet noe på str. Synes også det er litt rart at mange anser et kjøkken på totalt 44 kvm for lite.
Gjest Skrevet 24. april 2009 #16 Skrevet 24. april 2009 Jeg mislikte fasaden jeg. Sånne bokser hvor man bare har hengt på noen søyler blir helt rart på så små hus. Etter min smak da Ellers synes jeg det var et hus som ville være litt pompøst, men mislyktes pga for få kvadratmeter. Jeg likte ikke kjøkkenet, og synes annenetasjen var upraktisk. Mange rom.
Mor&barn Skrevet 24. april 2009 #17 Skrevet 24. april 2009 Sjekk også ut Hedalm aneby Hus - Christianborg og Eidsvoll til block watne Jeg syntes huset er veldig flott, og ønsker meg et christianborg selv
To trollunger + en spire Skrevet 25. april 2009 Forfatter #19 Skrevet 25. april 2009 Leter etter hus med to fulle etg. for å unngår skråtak. Gjerne 5 soverom, god oppbevaringsplass og gjennomført praktiske løsninger for det meste. Finnes det da?
mamma30.06.07 Skrevet 25. april 2009 #20 Skrevet 25. april 2009 Se på konsmohus.no og nr s203. kjempe flott hus med opp til 6 soverom tror jeg det er hvis du ikke har leilighet, men bruker hele huset. Romslig og kjempe flott hus, og veldig bra leverandør. Har selv konsmo hus.
Mille** Skrevet 25. april 2009 #21 Skrevet 25. april 2009 http://www.follohus.no/index.php?option=com_content&view=article&id=100&Itemid=80 Hva med dette da? )
Mille** Skrevet 25. april 2009 #22 Skrevet 25. april 2009 http://www.urbanikhus.no/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=18 Eller dette? ;o) Hadde mye store hus på to hele plan på denne siden ihvertfall. )
Gjest Skrevet 25. april 2009 #23 Skrevet 25. april 2009 Trenger ikke 8-10 unger for å fylle et hus ;-) Huset vi skal bygge er større enn dette, en god del større, og vi skal også ha mange rom. Et stort rom til hvert av de fire barna, ett til oss, stue, kjøkken, spisestue, kontor, loftstue, kjellerstue/mediarom, 2 bad og vaskerom + bod. Blir overhode ikke noe problem å få brukt alt dette. Er enig i at kjøkkenet virket litt lite, men det er jo kombinert med spisestue, så da blir det romslig nok. Ville nok også lånt litt av hallen til stue, men beholdt biblioteket, greit med et avskjermet rom til kontro/bøker ol. Ellers så det greit ut. Litt rare planløsninger noen steder synes jeg, men det er sikkert fordi vårt hus kommer til å ha helt andre planløsninger. Vil tippe dette huset koster ca 3 millioner malingsklart.
prekæs Skrevet 25. april 2009 #24 Skrevet 25. april 2009 Det mangler vinduer med faste sprosser. Dvs. Skikkelige utslående vinduer og ikke utenpåliggende gitter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå