råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 jenta mi på 5 har fått en vorte under hælen. Hvordan fjerner vi den? og er det smittsomt?? Har aldri hatt en vorte i mitt liv så dette er nytt!!
Fire småtroll Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Sønnen min har også fått en.. Jeg var på apoteket og spurte for to dager siden, de hadde et sånt sett til å fryse bort vorta men anbefalte det ikke til barn siden det gjorde litt vondt. Så jeg fikk med et middel som skulle pensles på hver kveld, det tok litt tid før vorta "døde" sa hun, men dette var visst den mest skånsomme måten å gjøre det på. Om vorta var vond å trå på kunne vi gå til legen å få den fjernet sa hun, men om den ikke var vond var det bare å være litt tålmodig så ville den bli borte uten at vi trengte plage barnet med legebesøk og fjerning som gir smerter.
En_av_hver Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Gå til en fotterapeut, de har et meget effetkivt middel som de smører på. Ikke vondt og borte etter kun kort tid:-)))
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 24. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2009 tusen takk for svar! Da skal jeg på apoteket i morgen.
YoMomma Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Fotvorter er smittsomme, ja. Jeg hadde MASSE fotvorter da jeg var liten. Det begynte med en eller to etter at jeg hadde vært i svømmehallen, og til slutt ble det vel nærmere 30. Og jeg husker at vi prøvde omtrent alt for å få dem bort.. fra neglelakk via Verucid Liniment fra apoteket og til frysing hos en hudlege. Til slutt prøvde vi et naturpreparat som heter Daylight BC, og det virket oppsiktsvekkende bra. Etter en ukes tid var vortene helt borte. Jeg må bare si at jeg er ikke er noen forkjemper for naturlegemidler og alternativ medisin og sånt! Tvert imot! Men jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at Daylight funket. Kan være verdt et forsøk. Fant en link til noen som selger den: http://www.mamut.net/unihelse/subdet104.htm
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 24. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2009 ja jeg misstenker svømmehallen her også. Hun har nettopp vært me på et svømmekurs over noen måneder. Bør hun gå med sokker/sko i dusjen? Det vil jo uansett smitte inne i hallen så da er det vel ikke vits i?? Skal sjekke ut det naturmiddelet!!!
Bøggly Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Dette har funket hos oss (og hos flere vennefamilier): Klipp tuppen av en Q-tips, dypp denne i eplecidereddik, legge "dotten" over vorta og ha over et plaster/sportstape. Dette gjøres om kvelden og tas av morgenen etter. Gjenta i ca 1 uke. Vips - borte! Er fint å bruke på barn også, for det er inger smerter ved dette (og sønnen min er livredd alt som KAN gjøre vondt). Må legge til at jeg IKKE trodde på dette da jeg fikk det anbefalt for noen år siden, men vi hadde prøvd "alt", uten hell, så dette var liksom siste mulighet - og det virket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå