HopsiDeisy Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Gutten kom hjem fra barnehagen nå med vannkopper! Det var far som leverte i dag, så jeg vet ikke om de var der da. Men nå når jeg kledde av han etter barnehagen finner jeg 7 blemmer på overkroppen! Ikke noe krise i seg selv dette, men vi skal til syden på søndag jo!! Kan jeg reise nå da? Må vel ringe legevakten om dette, får sette meg inn der i morgen i kø! Så dumt at det måtte skje nå da! Viste ikke at det var vannkopper i barnehagen engang.
pusseluskan Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Kontakt reiseselskapet du skal reise med! Det er ikke alle som vil ha med barn med vannkopper(smittefare for gravide og spedbarn). Kjedelig å komme frem til syden og kanskje bli puttet på isolat hele ferien,da er det bedre å bli hjemme! Noen vi kjenner havnet på isolat i findland hele ferien grunnet vannkopper. Utgiftene får du sikkert dekket av reiseforsikringen.... husk hvitvask for kløende vannkopper!
HopsiDeisy Skrevet 24. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2009 Hæ? Det hadde jeg ikke tenkt på! Herlighet, er det virkelig en mulighet? To dager til vi egentlig reiser, reiser med Star Tour... Han skal være med i Bamseklubben også! Neinei, dette er jo bare helt krise.
IgglePiggle Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Ville tatt kontakt med flyselskapet ogsaa for vet at mange flyselskaper slipper ikke folk om bord med vannkopper pga av smittefare for de andre paa flyet. Saa ville tatt kontakt med de paa forhaand for aa hoere hva de sier. Det er jo kjedelig aa bli nektet adgang naar man staar med innsjekkingen. Lykke til.
HopsiDeisy Skrevet 24. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2009 Det er jo ikke så synlig da... Nei, det er vel best å gjøre som dere sier. Storebror gråter på rommet allerede, stakkars liten.
Gjest Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Jeg ville vurdert å utsette ferien, dere har sikkert avbestillingsbeskyttelse i reiseforsikringen og det burde ikke være et problem å få sykemelding med vannkopper. Det ene er å utsette andre familier som skal på ferie for denne smitten, den andre er at det er neppe noe mer gøy å være syk i syden enn hjemme. Husker selv at det var ganske slitsomt og ubehagelig å ha vannkopper. Dette er fra lommelegen: "Det starter som et utslett, små røde prikker, som regel først på ansiktet og overkroppen. Det utvikler seg i løpet av noen timer væskefylte blemmer eller blærer som klør. Blemmene varer et par dagers tid før det blir skorpe på den. Siden kan det spre seg til resten av kroppen, av og til også i slimhinnene i munnen eller på kjønnsorganene. Man kan få nye blemmer i inntil ca. 1 uke. Derfor vil et barn med mange vannkopper ha noen nye små blemmer, noen store blemmer, noen med skorpe og noen nesten tilhelte sår. Man er smittsom fra 2-3 dager før utslettet bryter ut og inntil alle blærene har sprukket og fått skorpe. Viruset smitter gjennom bittesmå dråper, enten ved at man er i direkte kontakt med en som selv er smittet, eller i dråper i luften." Skjønner at dette er maks uflaks og veldig kjedelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå